GM Saab s koncem roku nezavře, v lednu obnoví výrobu 9-3 i nové 9-5

Ani náhodný čtenář našeho magazínu nemohl v posledních týdnech přehlédnout záplavu zpráv týkajících se vývoje okolo švédského Saabu, přesněji firmy Saab Cars. S její budoucností to vypadá všelijak, jen ne růžově. Firma nejprve měla být prodána, pak měla být zavřena, posléze opět prodána a opět zavřena. Poslední vývoj ale zvrátil plánovanou likvidaci a přivedl koncern General Motors a jediného současného zájemce, firmu Spyker Cars, zpět k jednacímu stolu.

Nicméně i přes tento pozitivní vývoj platilo původní sdělení GM, že pokud firmu do konce roku neprodá, definitivně ji zlikviduje. Ale jak už to v tomto příběhu bývá, co platilo včera, to neplatí dnes, a tak se jednatřicátý prosinec roku 2009 nezapíše do historie automobilky Saab jako den jejího zániku.

Firmy GM i Saab totiž podle agentury Reuters včera svorně oznámily, že termín 31. prosinec 2009 pro ukončení případných jednání je minulostí. Saab přesto uvedl, že se připravuje na svůj vlastní zánik, GM je ale stále otevřen dalším možnostem řešení a případným dalším nabídkám na koupi firmy. Zajímavé je též to, že po vánoční odstávce znovu naběhne výroba modelu 9-3 a přípravy výroby nové 9-5. „Máme objednávky a vozy musíme dodat jako obvykle,” řekl k tomuto kroku stroze Eric Geers, mluvčí Saabu.

Je tedy stále otázkou, co GM se Saabem vlastně zamýšlí. V kontextu výše uvedeného je pozoruhodné i sdělení Victora Mullera, šéfa Spykeru, který k poslednímu vývoji sdělil, že GM odložil nejzazší termín pro prodej Saabu ke dni 7. ledna 2010. Co se stane poté, netuší, ale je přesvědčen o tom, že Spyker není jediným zájemcem o Saab, a proto také GM dále považuje prodej za realizovatelný.

Ať už to bude jakkoli, příznivce, zaměstnance i dodavatele Saabu zřejmě čeká ještě pár bezesných nocí...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků