GM Saab s koncem roku nezavře, v lednu obnoví výrobu 9-3 i nové 9-5

GM Saab s koncem roku nezavře, v lednu obnoví výrobu 9-3 i nové 9-5

Ani náhodný čtenář našeho magazínu nemohl v posledních týdnech přehlédnout záplavu zpráv týkajících se vývoje okolo švédského Saabu, přesněji firmy Saab Cars. S její budoucností to vypadá všelijak, jen ne růžově. Firma nejprve měla být prodána, pak měla být zavřena, posléze opět prodána a opět zavřena. Poslední vývoj ale zvrátil plánovanou likvidaci a přivedl koncern General Motors a jediného současného zájemce, firmu Spyker Cars, zpět k jednacímu stolu.

Nicméně i přes tento pozitivní vývoj platilo původní sdělení GM, že pokud firmu do konce roku neprodá, definitivně ji zlikviduje. Ale jak už to v tomto příběhu bývá, co platilo včera, to neplatí dnes, a tak se jednatřicátý prosinec roku 2009 nezapíše do historie automobilky Saab jako den jejího zániku.

Firmy GM i Saab totiž podle agentury Reuters včera svorně oznámily, že termín 31. prosinec 2009 pro ukončení případných jednání je minulostí. Saab přesto uvedl, že se připravuje na svůj vlastní zánik, GM je ale stále otevřen dalším možnostem řešení a případným dalším nabídkám na koupi firmy. Zajímavé je též to, že po vánoční odstávce znovu naběhne výroba modelu 9-3 a přípravy výroby nové 9-5. „Máme objednávky a vozy musíme dodat jako obvykle,” řekl k tomuto kroku stroze Eric Geers, mluvčí Saabu.

Je tedy stále otázkou, co GM se Saabem vlastně zamýšlí. V kontextu výše uvedeného je pozoruhodné i sdělení Victora Mullera, šéfa Spykeru, který k poslednímu vývoji sdělil, že GM odložil nejzazší termín pro prodej Saabu ke dni 7. ledna 2010. Co se stane poté, netuší, ale je přesvědčen o tom, že Spyker není jediným zájemcem o Saab, a proto také GM dále považuje prodej za realizovatelný.

Ať už to bude jakkoli, příznivce, zaměstnance i dodavatele Saabu zřejmě čeká ještě pár bezesných nocí...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků