GM představil nabíječky pro Chevrolet Volt

U General Motors nás bohatě zásobují informacemi o Voltu, tentokrát přestavil jeho nabíječky. Vůz se přitom na trhu jen tak neobjeví.

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že to zatím vypadá, že nový Chevrolet Volt bude dosahovat průměrné kombinované spotřeby 1 l/100 km. Problém ovšem je, jak porovnávat elektromobil, u něhož plní spalovací motor pouze funkci prodloužení dojezdu a jinak jej pohání čistě elektrická síla, s běžnými vozy s přímým pohonem spalovacím motorem. Proto si musíme počkat na novou metodiku, která je údajně již v přípravě a pomůže snad lépe zhodnotit skutečnou energetickou bilanci.

Ačkoli se Volt do prodejů dostane teprve na sklonku příštího roku, již nyní pro něj General Motors představil domácí nabíječky. Jedná se o dva druhy. Ta první pracuje s napětím 120V, bude ji možno zapojit prakticky do každé zásuvky v domě a její kompaktní konstrukce umožní přepravu ve voze. Druhá pak využívá 240V, ovšem vyžadovat bude pevnou instalaci například v garáži. Výkonnější nabíječka pochopitelně vůz k jízdě připraví rychleji, ale u GM respektují různé požadavky různých zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Slabší nabíječka může pracovat s proudem 12 A, pokud by vám to však bořilo dům, lze ji přepnout na 8 A. Ta výkonnější pracuje na 16 A, což je maxium, co elektroinstalace Voltu snese. Na koncích alternativně rovného, nebo vinutého, jasně oranžového kabelu se nachází unifikovaná zástrčka s označením J1772, při jejíž konstrukci bylo myšleno především na bezpečnost. Podle Geryho Kissela, jenž projektu Volt velí, přežije například i to, když ji řidič omylem přejede. Volt se dokonce nerozjede ve chvíli, kdy je konektor připojen, čímž se i opravdu hodně hloupý Američan vyhne posměchu z jízdy s oranžovým ohonem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě nabíječky jsou dobře chráněny proti povětrnostním vlivům, takže lze oba systémy bez obav používat venku. Pro potřeby čištění lze konektory dokonce bez obav omývat vodou. Ačkoli byly obě nabíječky předvedeny v chodu a během prezentace bez problému dobíjely předprodukční prototypy, lze předpokládat, že během příštího roku ještě doznají drobných změn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíjení Chevroletu Volt v praxi

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 137 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků