GM představil nabíječky pro Chevrolet Volt

U General Motors nás bohatě zásobují informacemi o Voltu, tentokrát přestavil jeho nabíječky. Vůz se přitom na trhu jen tak neobjeví.

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že to zatím vypadá, že nový Chevrolet Volt bude dosahovat průměrné kombinované spotřeby 1 l/100 km. Problém ovšem je, jak porovnávat elektromobil, u něhož plní spalovací motor pouze funkci prodloužení dojezdu a jinak jej pohání čistě elektrická síla, s běžnými vozy s přímým pohonem spalovacím motorem. Proto si musíme počkat na novou metodiku, která je údajně již v přípravě a pomůže snad lépe zhodnotit skutečnou energetickou bilanci.

Ačkoli se Volt do prodejů dostane teprve na sklonku příštího roku, již nyní pro něj General Motors představil domácí nabíječky. Jedná se o dva druhy. Ta první pracuje s napětím 120V, bude ji možno zapojit prakticky do každé zásuvky v domě a její kompaktní konstrukce umožní přepravu ve voze. Druhá pak využívá 240V, ovšem vyžadovat bude pevnou instalaci například v garáži. Výkonnější nabíječka pochopitelně vůz k jízdě připraví rychleji, ale u GM respektují různé požadavky různých zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Slabší nabíječka může pracovat s proudem 12 A, pokud by vám to však bořilo dům, lze ji přepnout na 8 A. Ta výkonnější pracuje na 16 A, což je maxium, co elektroinstalace Voltu snese. Na koncích alternativně rovného, nebo vinutého, jasně oranžového kabelu se nachází unifikovaná zástrčka s označením J1772, při jejíž konstrukci bylo myšleno především na bezpečnost. Podle Geryho Kissela, jenž projektu Volt velí, přežije například i to, když ji řidič omylem přejede. Volt se dokonce nerozjede ve chvíli, kdy je konektor připojen, čímž se i opravdu hodně hloupý Američan vyhne posměchu z jízdy s oranžovým ohonem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě nabíječky jsou dobře chráněny proti povětrnostním vlivům, takže lze oba systémy bez obav používat venku. Pro potřeby čištění lze konektory dokonce bez obav omývat vodou. Ačkoli byly obě nabíječky předvedeny v chodu a během prezentace bez problému dobíjely předprodukční prototypy, lze předpokládat, že během příštího roku ještě doznají drobných změn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíjení Chevroletu Volt v praxi
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků