GM Europe v 1. čtvrtletí 2007: Historické rekordy v Evropě i v ČR

Společnost General Motors Europe (GME) docílila v prvním čtvrtletí roku 2007 historického prodejního rekordu: 553 621 prodaných automobilů představuje v porovnaní s prvním čtvrtletím roku 2006 nárůst o 30 354 automobilů. Tržní podíl GME v Evropě dosáhle desetiletého maxima ve výši 9,8 procent, což je o 0,4 % více než ve stejném období roku 2006.

„Tyto vynikající výsledky jsou důkazem úspěšnosti naší víceznačkové strategie a agresivního postupu ve střední a východní Evropě. Důležité je, že jsme těchto pozitivních výsledků dosáhli při současném zvýšení ziskovosti a rostoucích maržích,“ říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodaj, marketing a poprodejní služby.

„Vloni se nám poprvé podařilo prodat více než dva miliony automobilů,“ říká Browning. „Součastně jsme zlepšili kvalitu prodeje a zvýšili marže i výnosy. Samozřejmě, že i nadále se budeme snažit zvyšovat výnosy a koordinovat naši víceznačkovou strategii v zájmu dalšího růstu ziskovosti.“

Opel/Vauxhall: Nejlepší výsledek 1. čtvrtletí od r. 2001

V 1. čtvrtletí roku 2007 se v Evropě prodalo 428 787 automobilů (78 procent celkových prodejů GME), což je nejlepší prodejní výsledek za 1. čtvrtletí od roku 2001. Tržní podíl značek Opel/Vauxhall se drží na stabilních 7,6 %. Slabší výsledek na německém trhu byl vyvážen výbornými výsledky především v Rusku a Velké Británii.

V ČR se během prvního čtvrtletí roku 2007 prodalo celkem 1343 osobních a lehkých užitkových vozů Opel, což v porovnání s 1008 prodanými Opely ve stejném období roku 2006 představuje nárůst o více než 33 %. Tržní podíl Opelu díky tomu vzrostl ze 2,65 % na 3,13 %.

Nové modely značky Opel, především nová Corsa a Astra, patří k bestsellerům evropského trhu. Prodeje modelů Corsa v Evropě se v porovnání s 1. čtvrtletím roku 2006 zvýšily o výrazných 57 procent. Meriva je lídrem segmentu malých jednoprostorových vozů dvojice Zafira/Meriva kraluje celému segmentu osobních vanů.

Chevrolet: Historicky nejlepší prodejní výsledek i tržní podíl

Chevrolet dokázal pokračovat v započatém růstu a docílil během prvního čtvrtletí tohoto roku historicky nejlepších prodejů. Během prvních třech měsíců tohoto roku se v Evropě prodalo celkem 100 526 Chevroletů, což je o 25 076 automobilů více během prvního čtvrtletí roku 2006. Tržní podíl značky Chevrolet se v Evropě zvýšil o 0,4 procentního bodu na 1,8 %, což je další historický rekord značky Chevrolet v Evropě.

Historické rekordy lámal Chevrolet i v ČR: Během ledna až března 2007 se v ČR prodalo 714 osobních a lehkých užitkových automobilů Chevrolet, což je o 289 automobilů více než ve stejném období roku 2006. Nárůst prodejů o 68 procent znamenal zvýšení tržního podílu značky Chevrolet z 1,12 % na 1,66 %.

„Nové zákazníky Chevroletu přinášejí nové modely Captiva a další motorické verze modelů Epica a Lacetti,“ říká Jonathan Browning.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků