GM EN-V: v nové generaci a pod značkou Chevrolet

GM EN-V: v nové generaci a pod značkou Chevrolet

Koncern General Motors to se svým dvoukolovým konceptem EN-V (Electric Networked-Vehicle), představeným vloni v Šanghaji, myslí opravdu vážně. V přípravě je totiž údajně již druhá generace této studie, jež má být nadále představována přímo pod značkou Chevrolet. Vozítko EN-V (Electric Networked-Vehicle) není učeno výhradně k provozu v čínských městech, podobné potíže totiž v dohledné době čekají na většinu světových metropolí.

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet EN-V 

Díky vestavěné navigační soustavě GPS a komunikačnímu rozhraní pro vyhodnocování kontaktů mezi jednotlivými vozidly má být stroj EN-V schopen samočinně vyhledávat provozně ideální trasy směřující k dosažení předem vytyčeného cíle, kamery a čidla navíc mají reagovat na aktuální dopravní situaci a předcházet případným nehodám.

Nový Chevrolet EN-V má být k sériové výrobě připraveným modelem obsahujícím všechny vymoženosti včetně klimatizace. Zachová si pohonnou jednotku původního prototypu sestávající z elektromotoru a li-ionových akumulátorů schopnou zaručit dojezd alespoň 40 km. Koncern General Motors zároveň oznámil, že po celém světě hledá místa, v nichž by zahájil pilotní programy projektu EN-V směřující k sériové výrobě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků