GM a UkrAVTO začali výrobu Chevroletov v Poľsku

Prvý Chevrolet vyrobený v Európskej únii dnes zišiel z montážnej linky závodu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) vo Varšave. Kompaktný 4- dverový sedan Aveo budú v lete 2008 nasledovať dva varianty nového hatchbacku. Výroba vzrastie na približne 60 000 kusov na budúci rok a 100 000 vozidiel v roku 2009. Aveo „Made in Poland“ tak pomôže uspokojiť dopyt v celej Európe.

Varšavský závod FSO, v ktorom sa Chevrolet Aveo začína vyrábať, vlastní a riadi dlhodobý ukrajinský partner General Motors, spoločnosť UkrAVTO. General Motors a UkrAVTO dnes oznámili svoj zámer vytvoriť tu spoločný výrobný podnik. V zmysle zmluvy, ktorá vznikne v budúcich mesiacoch, bude vlastníkom 60- percentného podielu spoločnosť UkrAVTO a 40 percent bude vlastniť juhokórejská jednotka General Motors, GM Daewoo.

Chevrolet má vo výrobe automobilov v Poľsku dlhú tradíciu. Prvé automobily Chevrolet vyrobili vo Varšave na ulici Volska už v roku 1928. Druhý závod začal produkovať na premestí Wola v roku 1937. Poľských robotníkov vtedy školili v General Motors International A/S v Kodani. Medzi 4- dverovými modelmi vyrábanými vo Wole boli Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan a Imperial Limousine.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků