GM a UkrAVTO začali výrobu Chevroletov v Poľsku

Prvý Chevrolet vyrobený v Európskej únii dnes zišiel z montážnej linky závodu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) vo Varšave. Kompaktný 4- dverový sedan Aveo budú v lete 2008 nasledovať dva varianty nového hatchbacku. Výroba vzrastie na približne 60 000 kusov na budúci rok a 100 000 vozidiel v roku 2009. Aveo „Made in Poland“ tak pomôže uspokojiť dopyt v celej Európe.

Varšavský závod FSO, v ktorom sa Chevrolet Aveo začína vyrábať, vlastní a riadi dlhodobý ukrajinský partner General Motors, spoločnosť UkrAVTO. General Motors a UkrAVTO dnes oznámili svoj zámer vytvoriť tu spoločný výrobný podnik. V zmysle zmluvy, ktorá vznikne v budúcich mesiacoch, bude vlastníkom 60- percentného podielu spoločnosť UkrAVTO a 40 percent bude vlastniť juhokórejská jednotka General Motors, GM Daewoo.

Chevrolet má vo výrobe automobilov v Poľsku dlhú tradíciu. Prvé automobily Chevrolet vyrobili vo Varšave na ulici Volska už v roku 1928. Druhý závod začal produkovať na premestí Wola v roku 1937. Poľských robotníkov vtedy školili v General Motors International A/S v Kodani. Medzi 4- dverovými modelmi vyrábanými vo Wole boli Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan a Imperial Limousine.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků