GM a Michelin testují pneumatiky bez vzduchu. Vypadají hrozně, ale mají pozitiva

15 komentářů

Hloupej Honza
6. června • 8:25

tuhle novinku má zemědělská mechanizace už nějakou dobu. Pneumatika se stejně ojíždí stárne a jen nejde dohustit. A pak je dražší...

mc
7. června • 0:17

Jenomže traktory a nakladače jezdí jaksi pomalu a jízdní vlastnosti nikoho nezajímají. Pro auta je to zatím kravina. Jedině by použili aktivní, teplotou tvarované lamely, něco na způsob bimetalu, někde jsem viděl i plastový ekvivalent. Tím by se mohla snížit automaticky tuhost v zimě a zvýšit v létě. K tomu odstředivý reguátor lamel - změna tuhosti, možná profilu, závislá na rychlosti.

ml0k
7. června • 9:29

ono to nějakou dobu bude trvat než to uvedou. ale změnu a nějaký pokrok vpřed by to chtělo. krom zavedení bezdušových plášťů je to v principu pořád stejné jako přes 100 lety.

Rišo
7. června • 10:28

No a? Koleso s pneumatikami zjavne funguje. Toto vidím ako úlet pre offroad, military a podobne.

Michal
7. června • 15:52

Mel by jsi zustat u toho cemu rozumis
https://www.youtube.com/watch...

Artur
5. června • 19:05

Další výstřelek mimo

vana
5. června • 18:38

Pro terénní motocykly vyrábí Michelin bezvzduchové náhrady duší zvané mousse přes dvacet let. Zpočátku byly velmi kvalitní a odolné, v posledních letech ale šla kvalita katastroficky dolů. Takže zrovna na Michelin bych tady moc nesázel

E15
5. června • 18:02

A jak se u toho reguluje tuhost s ohledem na zatížení? Vždyť u normálních pneu nařizuje výrobce upracovat tlak na zadní nápravě i o více než 50% - např. z 2.0 atm na 3.2 atm. Teda ne že by to někdo dělal, každý (já taky) tam dá 2.5 atm a kašle na to :-)Jinak tohle se chová zcela opačně než by bylo potřeba - při rychlé jízdě na dálnici změknou, v zimě na sněhu ztuhnou...

Rišo
5. června • 16:00

Mičkovina.
Blud, dostane sa tam blato, sneh, kamienok. A hneď je po vyvážení, bude to hádzať volantom a ničiť podvozok.

Joe Doe
6. června • 8:31

Clovece, mal by si pracovat pre Michelin.

Michal
6. června • 18:04

Ti dík :-)

Michal
5. června • 17:26

a pan bude asi suteren:-D kdyby to slo do provozu samozrejme to zakryji

Rišo
5. června • 18:12

Ale no tak. Keď to zakryjú, povedzme vzduchotesne, aby tam ten prach, sneh, voda neliezli, tak je z toho normálna pneumatika. Akurát ostávajú tie lamely vo vnútri.

Michal
5. června • 19:17

a ted uz si delas srandu ze jo?

Aladin
5. června • 18:36

A že se musí normální pneumatika nahustit na určitý tlak, aby fungovala, to víš?

Doporučujeme

Články odjinud