GM a Michelin testují pneumatiky bez vzduchu. Vypadají hrozně, ale mají pozitiva

Plnohodnotné rezervy, dojezdové pneumatiky či lepicí sady už by příští generace řidičů vůbec nemusela znát. Pneumatiky bez vzduchu se derou na scénu a s nimi i celá řada pozitiv.

Myšlenka vyrobit pneumatiku, která by nepotřebovala vzduch (pokud by se jí vůbec ještě dalo říkat pneumatika), rozhodně není nová. Michelin už kupříkladu vyrobil plášť Tweel v polovině minulé dekády, výrobek však zatím nedošel do fáze, kdy by bylo možné jej používat místo klasických pneumatik.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Podle serveru Pneumatiky.cz je problém při jízdě vysokými rychlostmi, kdy materiál pláště vlivem vyšších teplot měkne, konstrukce se deformuje a vůz se stává méně stabilní i hůře ovladatelný. V zimě je opačný problém – materiál tvrdne. Do terénu se naopak plášť bez vzduchu hodí, protože neřešíte problémy s defekty a tak dále. Michelin vývoj takových plášťů nevzdává a ve spolupráci s GM v něm nadále pokračuje.

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Nové pláště Michelin UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) procházejí testováním na vozech Chevrolet Bolt. Vedle toho, že odpadnou starosti s defekty a nutnost mít ve voze rezervu či lepicí sadu (pokud nejezdíte na run-flatech), nebude potřeba řešit ani tlaky ve vztahu k rovnoměrnosti opotřebení. I výměna bude snazší a prospějete také životnímu prostředí.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Podle Michelinu je totiž ročně vyřazeno až 20 % plášťů kvůli defektu či nerovnoměrnému opotřebení ještě před koncem předpokládané životnosti. Část odpadu je pak samozřejmě recyklována a znova použita v různých odvětvích, i to ale může zatěžovat přírodu. Pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom se sériově vyráběných bezvzduchových plášťů pro osobní auta dočkat do pěti let.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků