GM a Michelin testují pneumatiky bez vzduchu. Vypadají hrozně, ale mají pozitiva

Plnohodnotné rezervy, dojezdové pneumatiky či lepicí sady už by příští generace řidičů vůbec nemusela znát. Pneumatiky bez vzduchu se derou na scénu a s nimi i celá řada pozitiv.

Myšlenka vyrobit pneumatiku, která by nepotřebovala vzduch (pokud by se jí vůbec ještě dalo říkat pneumatika), rozhodně není nová. Michelin už kupříkladu vyrobil plášť Tweel v polovině minulé dekády, výrobek však zatím nedošel do fáze, kdy by bylo možné jej používat místo klasických pneumatik.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Podle serveru Pneumatiky.cz je problém při jízdě vysokými rychlostmi, kdy materiál pláště vlivem vyšších teplot měkne, konstrukce se deformuje a vůz se stává méně stabilní i hůře ovladatelný. V zimě je opačný problém – materiál tvrdne. Do terénu se naopak plášť bez vzduchu hodí, protože neřešíte problémy s defekty a tak dále. Michelin vývoj takových plášťů nevzdává a ve spolupráci s GM v něm nadále pokračuje.

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Nové pláště Michelin UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) procházejí testováním na vozech Chevrolet Bolt. Vedle toho, že odpadnou starosti s defekty a nutnost mít ve voze rezervu či lepicí sadu (pokud nejezdíte na run-flatech), nebude potřeba řešit ani tlaky ve vztahu k rovnoměrnosti opotřebení. I výměna bude snazší a prospějete také životnímu prostředí.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Podle Michelinu je totiž ročně vyřazeno až 20 % plášťů kvůli defektu či nerovnoměrnému opotřebení ještě před koncem předpokládané životnosti. Část odpadu je pak samozřejmě recyklována a znova použita v různých odvětvích, i to ale může zatěžovat přírodu. Pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom se sériově vyráběných bezvzduchových plášťů pro osobní auta dočkat do pěti let.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků