GM a Michelin testují pneumatiky bez vzduchu. Vypadají hrozně, ale mají pozitiva

Plnohodnotné rezervy, dojezdové pneumatiky či lepicí sady už by příští generace řidičů vůbec nemusela znát. Pneumatiky bez vzduchu se derou na scénu a s nimi i celá řada pozitiv.

Myšlenka vyrobit pneumatiku, která by nepotřebovala vzduch (pokud by se jí vůbec ještě dalo říkat pneumatika), rozhodně není nová. Michelin už kupříkladu vyrobil plášť Tweel v polovině minulé dekády, výrobek však zatím nedošel do fáze, kdy by bylo možné jej používat místo klasických pneumatik.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Podle serveru Pneumatiky.cz je problém při jízdě vysokými rychlostmi, kdy materiál pláště vlivem vyšších teplot měkne, konstrukce se deformuje a vůz se stává méně stabilní i hůře ovladatelný. V zimě je opačný problém – materiál tvrdne. Do terénu se naopak plášť bez vzduchu hodí, protože neřešíte problémy s defekty a tak dále. Michelin vývoj takových plášťů nevzdává a ve spolupráci s GM v něm nadále pokračuje.

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Nové pláště Michelin UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) procházejí testováním na vozech Chevrolet Bolt. Vedle toho, že odpadnou starosti s defekty a nutnost mít ve voze rezervu či lepicí sadu (pokud nejezdíte na run-flatech), nebude potřeba řešit ani tlaky ve vztahu k rovnoměrnosti opotřebení. I výměna bude snazší a prospějete také životnímu prostředí.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Podle Michelinu je totiž ročně vyřazeno až 20 % plášťů kvůli defektu či nerovnoměrnému opotřebení ještě před koncem předpokládané životnosti. Část odpadu je pak samozřejmě recyklována a znova použita v různých odvětvích, i to ale může zatěžovat přírodu. Pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom se sériově vyráběných bezvzduchových plášťů pro osobní auta dočkat do pěti let.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků