GM a Michelin testují pneumatiky bez vzduchu. Vypadají hrozně, ale mají pozitiva

Plnohodnotné rezervy, dojezdové pneumatiky či lepicí sady už by příští generace řidičů vůbec nemusela znát. Pneumatiky bez vzduchu se derou na scénu a s nimi i celá řada pozitiv.

Myšlenka vyrobit pneumatiku, která by nepotřebovala vzduch (pokud by se jí vůbec ještě dalo říkat pneumatika), rozhodně není nová. Michelin už kupříkladu vyrobil plášť Tweel v polovině minulé dekády, výrobek však zatím nedošel do fáze, kdy by bylo možné jej používat místo klasických pneumatik.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Podle serveru Pneumatiky.cz je problém při jízdě vysokými rychlostmi, kdy materiál pláště vlivem vyšších teplot měkne, konstrukce se deformuje a vůz se stává méně stabilní i hůře ovladatelný. V zimě je opačný problém – materiál tvrdne. Do terénu se naopak plášť bez vzduchu hodí, protože neřešíte problémy s defekty a tak dále. Michelin vývoj takových plášťů nevzdává a ve spolupráci s GM v něm nadále pokračuje.

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Test letních pneumatik 2019: Zde jsou ty nejlepší pro VW Polo či Dacii

Nové pláště Michelin UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) procházejí testováním na vozech Chevrolet Bolt. Vedle toho, že odpadnou starosti s defekty a nutnost mít ve voze rezervu či lepicí sadu (pokud nejezdíte na run-flatech), nebude potřeba řešit ani tlaky ve vztahu k rovnoměrnosti opotřebení. I výměna bude snazší a prospějete také životnímu prostředí.

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Podle Michelinu je totiž ročně vyřazeno až 20 % plášťů kvůli defektu či nerovnoměrnému opotřebení ještě před koncem předpokládané životnosti. Část odpadu je pak samozřejmě recyklována a znova použita v různých odvětvích, i to ale může zatěžovat přírodu. Pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom se sériově vyráběných bezvzduchových plášťů pro osobní auta dočkat do pěti let.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků