Globální spotřebitelský průzkum ovládly japonské značky. Mezi sebe pustily jedinou „prémii“ z Německa

Spotřebitelské průzkumy velmi dobře odrážejí chování i názory spotřebitelů a hrají klíčovou roli pro výběr nových vozů. Podle posledních zpráv nejlépe nakoupíte u japonských značek.

Když si chcete pořídit nové nebo ojeté auto, pravděpodobně se poptáte známých a zamíříte na internet, kde si vyhledáte patřičné testy. Dalším skvělým vodítkem jsou výsledky každoročního hodnocení spotřebitelů, které zveřejňuje portál Consumer Reports. To odráží nejen spokojenost uživatelů s vozy samotnými, ale celkovou kvalitu služeb 32 nejžádanějších značek. Hodnocení se opírá o výsledky v silničních testech, spolehlivosti, bezpečnosti a spokojenosti zákazníků.

V prvním případě je vůz podroben více než padesáti testům a predikce spolehlivosti se opírá o závady hlášené v ročních zprávách Consumer Reports. Spokojenost zákazníků vyplývá z odpovědí, jestli by si vůz stejné značky pořídili znovu. V oblasti bezpečnosti se přihlíží k výsledkům v nárazových testech, přičemž body navíc jsou udělovány za systémy prevence nehody. Položka „Green Choices“ pak odráží míru ekologického provozu.  

V celkovém hodnocení udělalo za poslední rok obrovský krok kupředu Subaru, které s 81 body ze 100 obsadilo první místo. Vedle meziročního skoku o dvě příčky dosáhlo nejlepšího výsledku v silničních testech. Hned za ním je se 78 body další japonská automobilka Mazda. Stejného výsledku dosáhlo také BMW.  Pětici nejúspěšnějších doplňují Honda a Lexus se 77 body. Určitě také neprohloupíte při nákupu dalších značek umístěných v první desítce. Těmi jsou Audi (75 bodů), Porsche (74 bodů), Mini (74 bodů), Toyota (74 bodů) a Infiniti (72 bodů).

Ve druhé desítce najdeme Buick (72 bodů), Acuru (72 bodů), Chrysler (71 bodů), Hyundai (70 bodů), Nissan (68 bodů), Dodge (67 bodů), Volkswagen (67 bodů), Kiu (65 bodů), Genesis (64 bodů) a překvapivě Volvo (64 bodů). V této části si meziročně nejvíce pohoršil Chrysler se ztrátou pěti míst a o čtyři příčky se propadl Hyundai spolu s Genesisem.

Jednadvacátou pozici obsadil Ford (62 bodů) následovaný Teslou propadlou o sedm míst (60 bodů), Chevroletem (60 bodů), Mercedes-Benzem (60 bodů), Lincolnem (57 bodů), Jaguarem (54 bodů), Alfou Romeo (50 bodů), Land Roverem (49 bodů) a Mitsubishi (49 bodů). Poslední dvě místa obsadilo GMC ( 48 bodů) a Jeep (45 bodů). Nutno podotknout, že Alfa Romeo si polepšila o čtyři místa, naopak GMC se o pět příček propadlo a Jeep klesl o tři pozice.

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Diskuze (3) Další článek: Opulentní Citroën C5 X má české ceny. Ani základ nedá lacino, hybrid je vysoko nad milionem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta Volkswagen na Heureka.cz