Globální produkce automobilů dosáhla vrcholu, tvrdí Bosch. Úpadek bude pokračovat

Fabia R2 Twincharger  |  30. 01. 2020 18:34

Cely automobilovy svet jde nekam do haje... to co se celkove deje ve svete aut. Autoprumysl se zene vred jak splasena herka a divaky jakoby jiz pranic nezajima zapletka prvniho aktu

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  30. 01. 2020 20:43

Pamätám si časy, kedy sa celosvetová produkcia áut blížila k 40 miliónom a vtedajší experti tiež hovorili, že to už viac stúpať nebude, skôr naopak. A teraz sa predáva ročne okolo 100 miliónov áut.
Veľmi bude závisieť na tom, ako sa trh bude vyvíjať v Indii, ktorá má podobný počet obyvateľov ako Čína. Plus vo svete je množstvo štátov - dá sa povedať veľká väčšina, kde sa nové autá moc nepredávajú.
Ja vidím veľkú budúcnosť práve v elektromobiloch. Chudobné /chudé/ štáty sú hlavne v teplých krajinách s dostatkom slnka. A tak si viem predstaviť, že keď ešte viac klesne cena solárnych článkov, tak to bude veľký impulz pre tieto trhy pre nákup elektromobilov. Veď komu by sa nepáčila prevádzka /provoz/ áut "za hubičku"?

Odpovědět  |   | 
.  |  30. 01. 2020 22:50

Tak dobře jsem se již dlouho nezasmál, drtivá většina chudých zemí v Africe a v Asii, které jsem měl možnost vidět funguje tak, že za vesnicí je dieselagregát, který se pouští ráno na 2 hodiny a večer na čtyři hodiny a to je celá "elektrifikace" těchto chudých částí světa. Nad tvou úvahou by se nejspíše zasmáli i tam.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 01. 2020 23:32

A tak to má i zůstat. Importovat tam skok o 200++ let dopředu je úplně špatně. A už mnohokrát se to vymstilo, ať už důvody byly jakkoli bohulibé, naivní či chamtivé.

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 01. 2020 03:50

chces prodavat asiatum a africanum a pulka Evropy ma patnactilety auta? Tady je trh ale kdyz na novy nemaj ani delnici v automobilce ( jako meli u H.Forda uz pred 100 lety) tak je neco spatne

Odpovědět  |   | 
ĺlon  |  31. 01. 2020 07:16

Z čistě ekologického hlediska je lepší provozovat auto 15 let, než ho sešrotuješ, než třeba jen 7 let. Takže za mě dobrý, jen je potřeba udržet na uzdě jejich přímý dopad na znečištění při provozu. Před 15-ti lety jsme měli jiné emisní normy, než dnes.

Dělník v evropské automobilce si může koupit auto už za nějakých 10 platů v průměru. Takže v pohodě.

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 01. 2020 08:11

slusny auto zacina na 0,5 mio - kolik evropanu to ma v cistym za deset mesicu prace?

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  31. 01. 2020 08:19

Půlka? To je zajímavé, kde jsou statistiky s mediánem?

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  31. 01. 2020 13:57

Za dob Fordu T neexistoval trh ojetých aut, čemuž se musel tehdejší trh přizpůsobit, stejně jako se tomu musí přizpůsobit ten dnešní... Jinými slovy o auta za 169tis Kč nikdo moc nestojí, protože si za dané peníze radši koupí ojetinu...

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 01. 2020 17:53

za 169tis ocekavam spickovy e-kolo ne solidni auto, problem pulky Evropy nejsou ceny ale prijmy

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  30. 01. 2020 23:46

tak uberte od tolkych modelov SUV vazeni, nehovorte o ekologii, ked uvadzate stale nove a nove modely SUV a crossoverov. Vratte do ponuky MPV, kombiky a bude veselsie. takto uz budu po uliciach len krabice behat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  31. 01. 2020 09:54

Na druhou stranu, proč taky neustále chrlit nová a nová auta? Já se nedivím, mnoho lidí nevidí důvod koupit nové auto, když je přínos minimální nebo pro některé i záporný (třeba přemíra elektroniky).

Odpovědět  |   | 
jozka  |  31. 01. 2020 10:20

To, ze by klesla vyroba aut zadna tragedie neni. Proste by se trochu procistil trh. Tragedie je v jine veci. V tom, ze podobu a provedeni aut neurcuji pozadavky zakazniku a technicke ci financni moznost. Cim dal vic je urcuji predpisy. Coz sice bylo od nepameti, ale teprve poslednich 10+ let jdou proti tomu, co zakaznici pozaduji. Neni dulezite jake chcete auto, na jake mate financni moznosti a co je technicky pokrok umoznit. Dulezite je to, co si vysni preslechtene pako v zakodarnem sboru. A slovy jednoho byvaleho ruskeho premiera, "chteli jsme udelat neco dobreho a dopadlo to jako vzdycky". Zacali bojovat proti CO2, dostali diesel do kazde nakupni tasky, stop-start a elektrovehikly u kterych neni podstatne co umi, ale jaka na to bude dotace.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  31. 01. 2020 16:05

Zni to divne, ale ja jsem rad. Predstavte si, zeby ve vsech zemich a mestech bylo aut jak v Tokiu. Prodirat se zaparkovanymi auty misto lesu, luk a strani by bylo smutne. Nynejsi pomer aut na pocet obyvatel je az az. Auta me samozrejme bavi, ale vseho moc skodi. Zadny strom by nemel rust do nebe.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry