Globální produkce automobilů dosáhla vrcholu, tvrdí Bosch. Úpadek bude pokračovat

14 komentářů

Rokyta ex Acz
31. ledna • 16:05

Zni to divne, ale ja jsem rad. Predstavte si, zeby ve vsech zemich a mestech bylo aut jak v Tokiu. Prodirat se zaparkovanymi auty misto lesu, luk a strani by bylo smutne. Nynejsi pomer aut na pocet obyvatel je az az. Auta me samozrejme bavi, ale vseho moc skodi. Zadny strom by nemel rust do nebe.

jozka
31. ledna • 10:20

To, ze by klesla vyroba aut zadna tragedie neni. Proste by se trochu procistil trh. Tragedie je v jine veci. V tom, ze podobu a provedeni aut neurcuji pozadavky zakazniku a technicke ci financni moznost. Cim dal vic je urcuji predpisy. Coz sice bylo od nepameti, ale teprve poslednich 10+ let jdou proti tomu, co zakaznici pozaduji. Neni dulezite jake chcete auto, na jake mate financni moznosti a co je technicky pokrok umoznit. Dulezite je to, co si vysni preslechtene pako v zakodarnem sboru. A slovy jednoho byvaleho ruskeho premiera, "chteli jsme udelat neco dobreho a dopadlo to jako vzdycky". Zacali bojovat proti CO2, dostali diesel do kazde nakupni tasky, stop-start a elektrovehikly u kterych neni podstatne co umi, ale jaka na to bude dotace.

mpolan
31. ledna • 9:54

Na druhou stranu, proč taky neustále chrlit nová a nová auta? Já se nedivím, mnoho lidí nevidí důvod koupit nové auto, když je přínos minimální nebo pro některé i záporný (třeba přemíra elektroniky).

eMKejx
30. ledna • 23:46

tak uberte od tolkych modelov SUV vazeni, nehovorte o ekologii, ked uvadzate stale nove a nove modely SUV a crossoverov. Vratte do ponuky MPV, kombiky a bude veselsie. takto uz budu po uliciach len krabice behat.

dzozifko
30. ledna • 20:43

Pamätám si časy, kedy sa celosvetová produkcia áut blížila k 40 miliónom a vtedajší experti tiež hovorili, že to už viac stúpať nebude, skôr naopak. A teraz sa predáva ročne okolo 100 miliónov áut.
Veľmi bude závisieť na tom, ako sa trh bude vyvíjať v Indii, ktorá má podobný počet obyvateľov ako Čína. Plus vo svete je množstvo štátov - dá sa povedať veľká väčšina, kde sa nové autá moc nepredávajú.
Ja vidím veľkú budúcnosť práve v elektromobiloch. Chudobné /chudé/ štáty sú hlavne v teplých krajinách s dostatkom slnka. A tak si viem predstaviť, že keď ešte viac klesne cena solárnych článkov, tak to bude veľký impulz pre tieto trhy pre nákup elektromobilov. Veď komu by sa nepáčila prevádzka /provoz/ áut "za hubičku"?

homer
31. ledna • 3:50

chces prodavat asiatum a africanum a pulka Evropy ma patnactilety auta? Tady je trh ale kdyz na novy nemaj ani delnici v automobilce ( jako meli u H.Forda uz pred 100 lety) tak je neco spatne

OTTO
31. ledna • 13:57

Za dob Fordu T neexistoval trh ojetých aut, čemuž se musel tehdejší trh přizpůsobit, stejně jako se tomu musí přizpůsobit ten dnešní... Jinými slovy o auta za 169tis Kč nikdo moc nestojí, protože si za dané peníze radši koupí ojetinu...

homer
31. ledna • 17:53

za 169tis ocekavam spickovy e-kolo ne solidni auto, problem pulky Evropy nejsou ceny ale prijmy

Hernandez
31. ledna • 8:19

Půlka? To je zajímavé, kde jsou statistiky s mediánem?

ĺlon
31. ledna • 7:16

Z čistě ekologického hlediska je lepší provozovat auto 15 let, než ho sešrotuješ, než třeba jen 7 let. Takže za mě dobrý, jen je potřeba udržet na uzdě jejich přímý dopad na znečištění při provozu. Před 15-ti lety jsme měli jiné emisní normy, než dnes.Dělník v evropské automobilce si může koupit auto už za nějakých 10 platů v průměru. Takže v pohodě.

homer
31. ledna • 8:11

slusny auto zacina na 0,5 mio - kolik evropanu to ma v cistym za deset mesicu prace?

.
30. ledna • 22:50

Tak dobře jsem se již dlouho nezasmál, drtivá většina chudých zemí v Africe a v Asii, které jsem měl možnost vidět funguje tak, že za vesnicí je dieselagregát, který se pouští ráno na 2 hodiny a večer na čtyři hodiny a to je celá "elektrifikace" těchto chudých částí světa. Nad tvou úvahou by se nejspíše zasmáli i tam.

jogurt
30. ledna • 23:32

A tak to má i zůstat. Importovat tam skok o 200++ let dopředu je úplně špatně. A už mnohokrát se to vymstilo, ať už důvody byly jakkoli bohulibé, naivní či chamtivé.

Fabia R2 Twincharger
30. ledna • 18:34

Cely automobilovy svet jde nekam do haje... to co se celkove deje ve svete aut. Autoprumysl se zene vred jak splasena herka a divaky jakoby jiz pranic nezajima zapletka prvniho aktu:-D

Doporučujeme

Články odjinud