Globální produkce automobilů dosáhla vrcholu, tvrdí Bosch. Úpadek bude pokračovat

Fabia R2 Twincharger  |  30. 01. 2020 18:34

Cely automobilovy svet jde nekam do haje... to co se celkove deje ve svete aut. Autoprumysl se zene vred jak splasena herka a divaky jakoby jiz pranic nezajima zapletka prvniho aktu

Odpovědět  |   | 
dzozifko  |  30. 01. 2020 20:43

Pamätám si časy, kedy sa celosvetová produkcia áut blížila k 40 miliónom a vtedajší experti tiež hovorili, že to už viac stúpať nebude, skôr naopak. A teraz sa predáva ročne okolo 100 miliónov áut.
Veľmi bude závisieť na tom, ako sa trh bude vyvíjať v Indii, ktorá má podobný počet obyvateľov ako Čína. Plus vo svete je množstvo štátov - dá sa povedať veľká väčšina, kde sa nové autá moc nepredávajú.
Ja vidím veľkú budúcnosť práve v elektromobiloch. Chudobné /chudé/ štáty sú hlavne v teplých krajinách s dostatkom slnka. A tak si viem predstaviť, že keď ešte viac klesne cena solárnych článkov, tak to bude veľký impulz pre tieto trhy pre nákup elektromobilov. Veď komu by sa nepáčila prevádzka /provoz/ áut "za hubičku"?

Odpovědět  |   | 
.  |  30. 01. 2020 22:50

Tak dobře jsem se již dlouho nezasmál, drtivá většina chudých zemí v Africe a v Asii, které jsem měl možnost vidět funguje tak, že za vesnicí je dieselagregát, který se pouští ráno na 2 hodiny a večer na čtyři hodiny a to je celá "elektrifikace" těchto chudých částí světa. Nad tvou úvahou by se nejspíše zasmáli i tam.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 01. 2020 23:32

A tak to má i zůstat. Importovat tam skok o 200++ let dopředu je úplně špatně. A už mnohokrát se to vymstilo, ať už důvody byly jakkoli bohulibé, naivní či chamtivé.

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 01. 2020 03:50

chces prodavat asiatum a africanum a pulka Evropy ma patnactilety auta? Tady je trh ale kdyz na novy nemaj ani delnici v automobilce ( jako meli u H.Forda uz pred 100 lety) tak je neco spatne

Odpovědět  |   | 
ĺlon  |  31. 01. 2020 07:16

Z čistě ekologického hlediska je lepší provozovat auto 15 let, než ho sešrotuješ, než třeba jen 7 let. Takže za mě dobrý, jen je potřeba udržet na uzdě jejich přímý dopad na znečištění při provozu. Před 15-ti lety jsme měli jiné emisní normy, než dnes.

Dělník v evropské automobilce si může koupit auto už za nějakých 10 platů v průměru. Takže v pohodě.

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 01. 2020 08:11

slusny auto zacina na 0,5 mio - kolik evropanu to ma v cistym za deset mesicu prace?

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  31. 01. 2020 08:19

Půlka? To je zajímavé, kde jsou statistiky s mediánem?

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  31. 01. 2020 13:57

Za dob Fordu T neexistoval trh ojetých aut, čemuž se musel tehdejší trh přizpůsobit, stejně jako se tomu musí přizpůsobit ten dnešní... Jinými slovy o auta za 169tis Kč nikdo moc nestojí, protože si za dané peníze radši koupí ojetinu...

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 01. 2020 17:53

za 169tis ocekavam spickovy e-kolo ne solidni auto, problem pulky Evropy nejsou ceny ale prijmy

Odpovědět  |   | 
eMKejx  |  30. 01. 2020 23:46

tak uberte od tolkych modelov SUV vazeni, nehovorte o ekologii, ked uvadzate stale nove a nove modely SUV a crossoverov. Vratte do ponuky MPV, kombiky a bude veselsie. takto uz budu po uliciach len krabice behat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  31. 01. 2020 09:54

Na druhou stranu, proč taky neustále chrlit nová a nová auta? Já se nedivím, mnoho lidí nevidí důvod koupit nové auto, když je přínos minimální nebo pro některé i záporný (třeba přemíra elektroniky).

Odpovědět  |   | 
jozka  |  31. 01. 2020 10:20

To, ze by klesla vyroba aut zadna tragedie neni. Proste by se trochu procistil trh. Tragedie je v jine veci. V tom, ze podobu a provedeni aut neurcuji pozadavky zakazniku a technicke ci financni moznost. Cim dal vic je urcuji predpisy. Coz sice bylo od nepameti, ale teprve poslednich 10+ let jdou proti tomu, co zakaznici pozaduji. Neni dulezite jake chcete auto, na jake mate financni moznosti a co je technicky pokrok umoznit. Dulezite je to, co si vysni preslechtene pako v zakodarnem sboru. A slovy jednoho byvaleho ruskeho premiera, "chteli jsme udelat neco dobreho a dopadlo to jako vzdycky". Zacali bojovat proti CO2, dostali diesel do kazde nakupni tasky, stop-start a elektrovehikly u kterych neni podstatne co umi, ale jaka na to bude dotace.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  31. 01. 2020 16:05

Zni to divne, ale ja jsem rad. Predstavte si, zeby ve vsech zemich a mestech bylo aut jak v Tokiu. Prodirat se zaparkovanymi auty misto lesu, luk a strani by bylo smutne. Nynejsi pomer aut na pocet obyvatel je az az. Auta me samozrejme bavi, ale vseho moc skodi. Zadny strom by nemel rust do nebe.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A