Globální produkce automobilů dosáhla vrcholu, tvrdí Bosch. Úpadek bude pokračovat

Německý technologický gigant předpovídá, že automobilový průmysl lepší zítřky nečekají. Alespoň ne v několika nadcházejících letech.

Lepších čísel se globální automobilová produkce v nejbližších letech nedočká. S oznámením o rušení pracovních míst a poklesu zisků se k celkovému stavu automobilového průmyslu vyjádřil i technologický gigant Bosch, jeden z největších dodavatelů dílů a systémů v oboru.

Prohlédněte si výrobu nejrychlejšího SUV světa. Podobné video ještě nikdy nikdo nenatočil

Prohlédněte si výrobu nejrychlejšího SUV světa. Podobné video ještě nikdy nikdo nenatočil

„Je zcela možné, že už jsme dosáhli vrcholu automobilové produkce,“ uvedl Denner. A lepší to nebude, předpovědi mluví o pokračujícím úpadku globální produkce třetím rokem po sobě. Letos má celková produkce klesnout o dalších 2,6 % na 89 milionů vozidel. Ve srovnání s rokem 2017 tak půjde o propad asi 10 milionů vozů.

Podle Dennera zájem o automobily upadá, což lze vidět na trzích v Číně, Evropě i USA. Zlepšení situace pak nevidí dříve než v roce 2025, kdy by měly automobilky konečně začít produkovat mnohem dostupnější elektrické modely. Nepochybně se tedy automobilový průmysl nachází v období velkých změn.

Jak se vyrábí Porsche Taycan? Záběry z továrny ukazují kompletní proces

Jak se vyrábí Porsche Taycan? Záběry z továrny ukazují kompletní proces

Trend poklesu výroby a zájmu o auta vidí právě i Bosch, kterému za minulý rok klesl provozní zisk na 3 miliardy eur (asi 75,6 miliard korun), tedy o 44 % oproti předešlému roku s 5,4 miliardami eur (asi 136 miliard korun).

Na druhou stranu ale Denner vidí pro Bosch zlepšení v dlouhodobém hledisku, a to díky nárůstu elektromobility a složitosti nových vozů po stránce informačních technologií. Jakožto vývojář a dodavatel nových systémů a součástek pro stále komplexnější vozidla má tedy Bosch v budoucnu prosperovat.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků