Globální produkce automobilů dosáhla vrcholu, tvrdí Bosch. Úpadek bude pokračovat

Německý technologický gigant předpovídá, že automobilový průmysl lepší zítřky nečekají. Alespoň ne v několika nadcházejících letech.

Lepších čísel se globální automobilová produkce v nejbližších letech nedočká. S oznámením o rušení pracovních míst a poklesu zisků se k celkovému stavu automobilového průmyslu vyjádřil i technologický gigant Bosch, jeden z největších dodavatelů dílů a systémů v oboru.

Prohlédněte si výrobu nejrychlejšího SUV světa. Podobné video ještě nikdy nikdo nenatočil

Prohlédněte si výrobu nejrychlejšího SUV světa. Podobné video ještě nikdy nikdo nenatočil

„Je zcela možné, že už jsme dosáhli vrcholu automobilové produkce,“ uvedl Denner. A lepší to nebude, předpovědi mluví o pokračujícím úpadku globální produkce třetím rokem po sobě. Letos má celková produkce klesnout o dalších 2,6 % na 89 milionů vozidel. Ve srovnání s rokem 2017 tak půjde o propad asi 10 milionů vozů.

Podle Dennera zájem o automobily upadá, což lze vidět na trzích v Číně, Evropě i USA. Zlepšení situace pak nevidí dříve než v roce 2025, kdy by měly automobilky konečně začít produkovat mnohem dostupnější elektrické modely. Nepochybně se tedy automobilový průmysl nachází v období velkých změn.

Jak se vyrábí Porsche Taycan? Záběry z továrny ukazují kompletní proces

Jak se vyrábí Porsche Taycan? Záběry z továrny ukazují kompletní proces

Trend poklesu výroby a zájmu o auta vidí právě i Bosch, kterému za minulý rok klesl provozní zisk na 3 miliardy eur (asi 75,6 miliard korun), tedy o 44 % oproti předešlému roku s 5,4 miliardami eur (asi 136 miliard korun).

Na druhou stranu ale Denner vidí pro Bosch zlepšení v dlouhodobém hledisku, a to díky nárůstu elektromobility a složitosti nových vozů po stránce informačních technologií. Jakožto vývojář a dodavatel nových systémů a součástek pro stále komplexnější vozidla má tedy Bosch v budoucnu prosperovat.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 68 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků