Globální aliance VW a Fordu potvrzena. Očekávejte nové dodávky i pick-upy

Dřívější zprávy jsou potvrzeny a dvojice automobilových gigantů Volkswagen a Ford oznámili vzájemnou spolupráci na vývoji nových modelů a technologií.

VW a Ford potvrdili spolupráci na probíhajícím autosalonu v Detroitu. Potvrzují se i přitom dřívější spekulace. Automobilky mají totiž v plánu společnými silami vyvíjet užitková vozidla a rovněž středně velké pick-upy, které se však nedostanou na trh dříve než v roce 2022.

Na vlastnické propojení obou podniků nedojde, aliance se týká výhradně sdílení techniky, know-how a rovněž výrobních prostor, což bude mít samozřejmě pozitivní dopad na ušetření nákladů obou stran. Jak VW, tak Ford už mají nyní úspěšné portfolio užitkový a pracovních vozů. Obě značky měly dohromady minulý rok prodat na 1,2 milionu lehkých užitkových modelů. Společnou aliancí tak nejspíše dojde k nejrozsáhlejší spolupráci dvou automobilek v tomto sektoru.

Ford přemýšlí o pick-upu na základě Focusu. Nabídl by ho v Evropě?

Ford přemýšlí o pick-upu na základě Focusu. Nabídl by ho v Evropě?

Ford má dle zveřejněných informací začít pro obě strany vyvíjet a produkovat středně velké pick-upy a větší dodávky, zatímco Volkswagen dostane na starost tvorbu menší městské dodávky. Mezi značkami pak samozřejmě dojde ke sdílení technologií a platforem.    

VW a Ford dále podepsali memorandum o porozumění v rámci společného vývoje autonomních technologií a vozidel, dopravních služeb a rovněž elektromobilů. Ford by tak mohl dostat přístup k elektrické platformě MEB od Volkswagenu. Strany nicméně potvrdili, že rozšíření aliance do dalších kategorií není vyloučeno a stále se jedná o potencionálních možnostech.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků