GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

Společnost GKN má na svědomí mnoho zajímavých technických řešení (například systém pohonu všech kol ve Fordu Focus RS) a jednou z oblastí, kterou se zabývá, je také elektrický pohon. GKN vyvinulo dvoustupňovou převodovku určenou pro elektromotor, kterou použilo třeba Porsche u modelu 918 Spyder a aktuálně představuje novou evoluci stejného systému (eAxle), který míří na běžné automobily.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Na rozdíl od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verze pouze s jednostupňovým převodem. Díky tomu je menší, lehčí (váží 20,9 kg) a především také dostatečně levná, aby se automobilkám vyplatilo tento systém nasadit u běžných modelů.

Jako takové typické použití nejnovější verze systému eAxle uvádí GKN vůz segmentu C s výkonem 100 kW (136 k), který by díky nasazení této novinky mohl dostat dalších 65 kW (88 k), čímž se samozřejmě zlepší dynamika a produkce emisí CO2 má klesnout zhruba o padesát procent. Ve vyšších rychlostech odpojí eAxle za pomoci zubové spojky elektromotor od nápravy.

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Jaké konkrétní automobilky by tento systém mohly v budoucnu využít, to GKN neuvádí. Vzhledem k rozvoji hybridů se ale nějakého praktického využití určitě brzy dočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků