GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

Společnost GKN má na svědomí mnoho zajímavých technických řešení (například systém pohonu všech kol ve Fordu Focus RS) a jednou z oblastí, kterou se zabývá, je také elektrický pohon. GKN vyvinulo dvoustupňovou převodovku určenou pro elektromotor, kterou použilo třeba Porsche u modelu 918 Spyder a aktuálně představuje novou evoluci stejného systému (eAxle), který míří na běžné automobily.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Na rozdíl od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verze pouze s jednostupňovým převodem. Díky tomu je menší, lehčí (váží 20,9 kg) a především také dostatečně levná, aby se automobilkám vyplatilo tento systém nasadit u běžných modelů.

Jako takové typické použití nejnovější verze systému eAxle uvádí GKN vůz segmentu C s výkonem 100 kW (136 k), který by díky nasazení této novinky mohl dostat dalších 65 kW (88 k), čímž se samozřejmě zlepší dynamika a produkce emisí CO2 má klesnout zhruba o padesát procent. Ve vyšších rychlostech odpojí eAxle za pomoci zubové spojky elektromotor od nápravy.

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Jaké konkrétní automobilky by tento systém mohly v budoucnu využít, to GKN neuvádí. Vzhledem k rozvoji hybridů se ale nějakého praktického využití určitě brzy dočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků