GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

GKN eAxle: Technika z Porsche 918 Spyder pro běžná auta

Společnost GKN má na svědomí mnoho zajímavých technických řešení (například systém pohonu všech kol ve Fordu Focus RS) a jednou z oblastí, kterou se zabývá, je také elektrický pohon. GKN vyvinulo dvoustupňovou převodovku určenou pro elektromotor, kterou použilo třeba Porsche u modelu 918 Spyder a aktuálně představuje novou evoluci stejného systému (eAxle), který míří na běžné automobily.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Na rozdíl od Porsche 918 Spyder pracuje zjednodušená verze pouze s jednostupňovým převodem. Díky tomu je menší, lehčí (váží 20,9 kg) a především také dostatečně levná, aby se automobilkám vyplatilo tento systém nasadit u běžných modelů.

Jako takové typické použití nejnovější verze systému eAxle uvádí GKN vůz segmentu C s výkonem 100 kW (136 k), který by díky nasazení této novinky mohl dostat dalších 65 kW (88 k), čímž se samozřejmě zlepší dynamika a produkce emisí CO2 má klesnout zhruba o padesát procent. Ve vyšších rychlostech odpojí eAxle za pomoci zubové spojky elektromotor od nápravy.

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

Jaké konkrétní automobilky by tento systém mohly v budoucnu využít, to GKN neuvádí. Vzhledem k rozvoji hybridů se ale nějakého praktického využití určitě brzy dočkáme. 

Klepněte pro větší obrázek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky