Giugiaro Nimir: sportovní superhybrid je venku

Hybridní pohon je kompromisem. Pro Giugiara však nikoli, jeho Nimir udělá 200 km/h za 10 s a dokáže ujet 100 km i za 2 litry benzinu.

Giugiaro se rozhodl postavit prototyp supersportovního vozu, který by se stal dosud nejrychlejším autem s hybridním pohonem a zaměřil se výhradně na dynamické vlastnosti a potěšení z jízdy. Výsledkem jeho snah je studie Nimir, kterou přislíbil prezentovat letos v Ženevě, o čemž jsme vás informovali na tomto místě, a svůj slib také splnil. Nimir na první pohled vypadá jako čistý supersport, v zavazadelníku navíc skýtá praktické místo pro kufry či golfové hole. Po zveřejnění oficiálních snímků, jež vám nyní nabízíme k nahlédnutí, je jasné, že se tvůrce nechal inspirovat svojí studií Quaranta, jíž se v Ženevě blýsknul vloni.

Uvolnění informačního embarga potvrdilo doměnku, že se do pohonného ústrojí zapojí Wankelův motor, tedy spalovací agregát s rotačním pístem a zdvihovým objemem jen 814 ccm. Prototyp Quaranta (popis naleznete na tomto místě), rovněž osazený hybridním ústrojím, přitom využíval vidlicový šestiválec s objemem 3,3 l, který dával s pomocí dvou elektromotorů nejvyšší výkon 268 koní a točivý moment až 288 Nm. Nimira je však naladěna na plných 400 koní, které umožní vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,5 a z 0 na 200 km/h za 10,4 s. Podobných hodnot přitom dosahuje současný Viper, takže s tvrzením, že bude Nimir nejrychlejším hybridem světa, to Giugiaro evidentně příliš „nepřepálil“. Nejvyšší rychlost by měla činit 300 km/h.

Wankelův motor vykazuje v porovnání s běžným spalovacím motorem několik specifických vlastností: na jednotku objemu dává vysoký výkon, na druhou stranu spotřebuje neúměrné množství paliva. Překrývání komor během cyklů mělo navíc dříve za následek nepřesné oddělení výbušné směsi od výfukových plynů, což vedlo také ke špatným emisním hodnotám a bylo vyřešeno teprve pomocí moderních technologií včetně vstřikování paliva. V případě Nimiru se dokonce zvažuje varianta tzv. „plug-in“ hybridu bez přímé vazby spalovacího motoru na kola, který využívá třeba Chevrolet Volt. V tom případě by měl vůz elektromotory v nábojích všech kol. I přes jisté nectnosti Wankelova motoru se má kombinovaná spotřeba tohoto superauta pohybovat okolo neuvěřitelných 2,0 l/100 km, přičemž slavné emise CO2 by měla být 50 g/km, což je zhruba poloviční hodnota v porovnání s aktuální generací Toyoty Prius.  

Giugiaro Nimir je jistě impozantním strojem, ale o svůj titul nejrychlejšího hybridu by mohl záhy přijít. Infiniti totiž tvrdí, že jeho nový hybridní koncept Essence (naše představení najdete zde) dává dokonce 592 koní! Giugiaro si však zřejmě zachová ideální poměr mezi výkonností a spotřebou, protože Essence těží z vidlicového šestválce s objemem 3,7 l a dvojitým přeplňováním, který bude asi jen stěží hospodárnější než Nimir... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Giugiaro Nimir
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků