Ginetta G60: supersport s motorem z Mustangu

Britský malosériový producent sportovních automobilů Ginetta Cars představuje vlajkovou loď svého stávajícího programu.

Vozy Ginetta se vyrábějí již bezmála půl století a stále patří k unikátům (alespoň co se počtů vyráběných strojů týče). Nicméně vedení společnosti myslí také na současné trendy, takže například před třemi lety oznámilo, že hodlá vyrábět elektrické provedení svého kupé Ginetta G50. Novinkou nejžhavější se ale stává premiéra špičkového modelu značky. Nese označení G60 a po více než 20 lety jde o vůbec první vůz značky s motorem uprostřed (zatím poslední takovou Ginettou byl model G32 z osmdesátých let, postavený na základě Fordu Eskort).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ginetta G60, nový špičkový typ značky

Série Ginetty G60 bude omezena na pouhých pět desítek vozů, z nichž každý svého nového majitele přijde v přepočtu na téměř 2 miliony Kč. Jde vlastně o zásadním způsobem přepracovanou konstrukci Farbio GTS, neboť Ginetta firmu Farbio letos v březnu koupila. Konstrukce karoserie tvořená nosnou rourou a uhlíkovými kompozity byla zásadním způsobem přepracována, ale její výhodou má být i nadále nízká hmotnost (výchozí Farbio GTS vážilo jen 1 048 kg!). 
 
Výroba se přesunula z Bathu do nové továrny Ginetty v Garforthu (Leeds). V oficiálním vyjádření Ginetty byla celá konstrukce vozu vyztužena a přizpůsobena snadnější výrobě, nové jsou povrchové karosářské díly i pozice řidiče za volantem. Ginetta G60, což je v současnosti skutečnou výjimkou, určena těm řidičům, kteří si chtějí vychutnat skutečně rychlou jízdu a přímý kontakt s vozem i okolím, takže ve výbavě nenajdeme posilovač řízení, ABS ani žádné další elektronické systémy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferbio GTS, výchozí konstrukce nové Ginetty G60

O pohon vzu Ginetta G60 se stará vidlicový šestiválec 3,7 l z amerického vozu Ford Mustang (ano, velmi podobným způsobem se kdysi zrodily legendární vozy AC Cobra, britské sporťáky s velkými americkými motory). Jde přitom o prakticky stejné jednotky, které pohánějí závodní speciály Ginetta G55. Dosahuje výkonu 314 koní (231 kW), což je méně než u někdejšího Farbia GTS 400 s kompresorem, nicméně jízdní výkony mají být podobně působivé. Ginetta G60 údajně zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a dosáhne rychlosti přes 265 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky