Ginetta G60: supersport s motorem z Mustangu

Britský malosériový producent sportovních automobilů Ginetta Cars představuje vlajkovou loď svého stávajícího programu.

Vozy Ginetta se vyrábějí již bezmála půl století a stále patří k unikátům (alespoň co se počtů vyráběných strojů týče). Nicméně vedení společnosti myslí také na současné trendy, takže například před třemi lety oznámilo, že hodlá vyrábět elektrické provedení svého kupé Ginetta G50. Novinkou nejžhavější se ale stává premiéra špičkového modelu značky. Nese označení G60 a po více než 20 lety jde o vůbec první vůz značky s motorem uprostřed (zatím poslední takovou Ginettou byl model G32 z osmdesátých let, postavený na základě Fordu Eskort).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ginetta G60, nový špičkový typ značky

Série Ginetty G60 bude omezena na pouhých pět desítek vozů, z nichž každý svého nového majitele přijde v přepočtu na téměř 2 miliony Kč. Jde vlastně o zásadním způsobem přepracovanou konstrukci Farbio GTS, neboť Ginetta firmu Farbio letos v březnu koupila. Konstrukce karoserie tvořená nosnou rourou a uhlíkovými kompozity byla zásadním způsobem přepracována, ale její výhodou má být i nadále nízká hmotnost (výchozí Farbio GTS vážilo jen 1 048 kg!). 
 
Výroba se přesunula z Bathu do nové továrny Ginetty v Garforthu (Leeds). V oficiálním vyjádření Ginetty byla celá konstrukce vozu vyztužena a přizpůsobena snadnější výrobě, nové jsou povrchové karosářské díly i pozice řidiče za volantem. Ginetta G60, což je v současnosti skutečnou výjimkou, určena těm řidičům, kteří si chtějí vychutnat skutečně rychlou jízdu a přímý kontakt s vozem i okolím, takže ve výbavě nenajdeme posilovač řízení, ABS ani žádné další elektronické systémy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferbio GTS, výchozí konstrukce nové Ginetty G60

O pohon vzu Ginetta G60 se stará vidlicový šestiválec 3,7 l z amerického vozu Ford Mustang (ano, velmi podobným způsobem se kdysi zrodily legendární vozy AC Cobra, britské sporťáky s velkými americkými motory). Jde přitom o prakticky stejné jednotky, které pohánějí závodní speciály Ginetta G55. Dosahuje výkonu 314 koní (231 kW), což je méně než u někdejšího Farbia GTS 400 s kompresorem, nicméně jízdní výkony mají být podobně působivé. Ginetta G60 údajně zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 4 s a dosáhne rychlosti přes 265 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků