Pět let starý koncept jde konečně do výroby. Akula je superauto testované ve větrném tunelu. Pod kapotou má motor 6.4 V8.
Ginetta je známý výrobce závodních automobilů, který vám pomůže s prvními krůčky v motorsportu. Pro britské závodníky od 14 do 17 let mají připravený šampionát a k nim kapotovaný závodní stroj s motorem 1.8 o výkonu 100 koní a s hmotností pouze 850 kilogramů. Na skoro všechno ostatní je tu pak GéTéčko G56 s motorem 3.5 o výkonu 270 koní a hmotností 1230 kilogramů.
Ginetta ale staví i silniční auta, aktuálně si můžete koupit brutální model GTR s motorem 6.2 V8 a k mání bude i reinkarnace původního modelu G10 z 60. let, která bude mít pod kapotou stejnou výstroj jako GTR. Nyní je tu ale další silniční auto - Akula, které aktuálně jde do výroby. Je to další vstup výrobce závodních strojů do světa superaut a nutno říct, že Akula vypadá velmi zajímavě.
Stojí 275.000 liber bez daně, což je přes osm milionů korun a cenová kategorie značek Ferrari a Lamborghini. Eleganci budete na designu hledat asi marně, tohle je hodně funkční a drsné auto. Pod kapotou najdete motor 6.4 V8, který produkuje výkon 600 koní a vůz s ním dosahuje maximální rychlosti 290 km/h. Takže kde jsou vidět ty peníze, když to auto ani nejede přes tři sta?
Šasi, zadní křídlo, difuzor, podlaha a přední splitter jsou z karbonu. Vůz prošel testováním ve větrném tunelu a získal tak některá aerodynamická řešení, která již byla použita na speciálu Ginetta G61-LT-P1, což byl prototyp kategorie LMP1 z let 2018 a 2019. Motor vozu má hliníkový blok a titanové ventilové rozvody. Všechen výkon jde na zadní kola přes šestistupňový manuál nebo sedmistupňovou dvouspojku. Obecně jde spíše o závodní auto na značkách než o běžný silniční vůz.
Hmotnost vozu činí 1190 kilogramů a může se pochlubit elektronicky nastavitelnými tlumiči i nastavitelnými stabilizátory. Kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero a na přání jsou k dodání i karbon-keramické brzdy. Interiér pojme dva cestující, sedadla jsou napevno k rámu vozidla a sedadla se vytvarují podle vás. Sloupek řízení a pedály jsou elektricky nastavitelné. Z komfortních prvků lze zmínit infotainment, bezdrátovou nabíječku telefonů nebo vyhřívané čelní okno.