Gillet Vertigo.5 Spirit a Saker Rapx a Sniper: klenoty z Beneluxu

Z Holandska a Belgie přijíždějí dva nové sporťáky vozy, které jsou exotické již svým původem.

Nejprve si všimněme stroje Vertigo.5 Spirit. Jedná se již o pátou generaci původně závodního vozu modifikovaného do podoby vyhovující podmínkách provozu na pozemních komunikacích, které již od roku 1994 v omezených sériích vyrábí firma belgického závodníka Tonyho Gilleta.

Nejnovější verze se dočkala doplňkového označení Spirit a v Evropě by se měla začít prodávat ještě během tohoto měsíce. Standardní Gillet Vertigo.5 je osazen čtyřlitrovým šestiválcem vycházejícím z konstrukce Alfa Romeo, zatímco Vertigo.5 Spirit dostal osmiválec Maserati s objemem 4,2 l, suchou klikovou skříní a výkonem 426 koní (313 kW). V kombinaci s pohotovostní hmotností 1 000 kg novinka jistě zrychlí z klidu na 96 km/h podstatně dříve než standardní Vertigo.5 (3,26 s).

Důvodem tohoto předpokladu jsou především extrémní úspory hmotnosti, například celý prostorový skelet karoserie je vyroben z uhlíkových kompozitů a váží jen necelých 60 kg. Aerodynamické tvarování karoserie pramení z více než dvacetiletých zkušeností Tonyho Gilleta. Přepracované závěsy předních kol těží z předností konfigurace push-rod s horizontálním umístěním pružicích jednotek, nové čtyřpístkové třmeny dodává společnost AP Racing.

Cena Vertiga.5 Spirit zatím není nebyla oznámena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gillet Vertigo.5 Spirit

V Holandsku představila společnost Saker dva nové sportovní modely Rapx a Sniper. Na rozdíl od Vertiga.5 Spirit jsou oba určeny výhradně k použití na závodních tratích. Oproti starším konstrukcím Saker jsou novinky podstatně lehčí, dvoulitru Subaru zůstal zachován, ale nově si lze připlatit za převodovku se sekvenčním řazením.

Stroje byly vyvinuty pro potřeby amatérských závodníků, jednoduchá a lehká stavba umožnila stlačit prodejní cenu těchto strojů na nějakých 50 000 eur, což není rozhodně špatná zpráva. Stroje Saker Rapx a Sniper mají být nabízeny také v zámoří, nicméně pro značku Saker zůstanou stěžejními trhy evropské. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saker Rapx a Sniper


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků