Gillet Vertigo.5 Spirit a Saker Rapx a Sniper: klenoty z Beneluxu

Z Holandska a Belgie přijíždějí dva nové sporťáky vozy, které jsou exotické již svým původem.

Nejprve si všimněme stroje Vertigo.5 Spirit. Jedná se již o pátou generaci původně závodního vozu modifikovaného do podoby vyhovující podmínkách provozu na pozemních komunikacích, které již od roku 1994 v omezených sériích vyrábí firma belgického závodníka Tonyho Gilleta.

Nejnovější verze se dočkala doplňkového označení Spirit a v Evropě by se měla začít prodávat ještě během tohoto měsíce. Standardní Gillet Vertigo.5 je osazen čtyřlitrovým šestiválcem vycházejícím z konstrukce Alfa Romeo, zatímco Vertigo.5 Spirit dostal osmiválec Maserati s objemem 4,2 l, suchou klikovou skříní a výkonem 426 koní (313 kW). V kombinaci s pohotovostní hmotností 1 000 kg novinka jistě zrychlí z klidu na 96 km/h podstatně dříve než standardní Vertigo.5 (3,26 s).

Důvodem tohoto předpokladu jsou především extrémní úspory hmotnosti, například celý prostorový skelet karoserie je vyroben z uhlíkových kompozitů a váží jen necelých 60 kg. Aerodynamické tvarování karoserie pramení z více než dvacetiletých zkušeností Tonyho Gilleta. Přepracované závěsy předních kol těží z předností konfigurace push-rod s horizontálním umístěním pružicích jednotek, nové čtyřpístkové třmeny dodává společnost AP Racing.

Cena Vertiga.5 Spirit zatím není nebyla oznámena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Gillet Vertigo.5 Spirit

V Holandsku představila společnost Saker dva nové sportovní modely Rapx a Sniper. Na rozdíl od Vertiga.5 Spirit jsou oba určeny výhradně k použití na závodních tratích. Oproti starším konstrukcím Saker jsou novinky podstatně lehčí, dvoulitru Subaru zůstal zachován, ale nově si lze připlatit za převodovku se sekvenčním řazením.

Stroje byly vyvinuty pro potřeby amatérských závodníků, jednoduchá a lehká stavba umožnila stlačit prodejní cenu těchto strojů na nějakých 50 000 eur, což není rozhodně špatná zpráva. Stroje Saker Rapx a Sniper mají být nabízeny také v zámoří, nicméně pro značku Saker zůstanou stěžejními trhy evropské. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saker Rapx a Sniper


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 33 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2008
Stav: 131 294 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 126 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2012
Stav: 106 357 km
Cena: 290 000 Kč
Subaru Outback 3,6
Rok výroby: 2012
Stav: 233 746 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků