Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Během Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu byla ustanovena "vodíková rada". Jejími členy je třináct předních světových firem.
Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Prosadit vodík jako klíčové řešení energetické transformace si dává za cíl "Světová vodíková rada", jejíž první zasedání se konalo během ekonomického fóra v Davosu.

V současné době v tomto společenství zasedá 13 generální ředitelů a členů správních rad průmyslových a energetických společností. Zastupují Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW, Daimler, Engie, Hondu, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, Linde, Total a Toyotu.

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Společnosti se v prohlášení zavázaly snížit světovou teplotu o dva stupně Celsia díky zvyšování investic do vývoje a komercionalizace vodíku a palivových článků. Celková hodnota těchto investic se v současné době odhaduje na 1,4 miliardy eur ročně.

"Jsme přesvědčeni, že vodíkové automobily a automo ily s palivovým článkem mohou být jádrem energetického systému," uvedl například Seiji Kuraishi, výkonný prezidenty Hondy Motor.

Manažeři současně vyzvali představitele států, aby nachystali plány investic do vodíkové infrastruktury ve velkém měřítku.

Vodík jako budoucnost automobilové dopravy vidí nejen představitelé výše jmenovaných společností. Jeho masivní nástup předpověděli nedávno v průzkumu KPMG manažeři většiny firem působících v automobilovém průmyslu. 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků