Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Během Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu byla ustanovena "vodíková rada". Jejími členy je třináct předních světových firem.
Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Prosadit vodík jako klíčové řešení energetické transformace si dává za cíl "Světová vodíková rada", jejíž první zasedání se konalo během ekonomického fóra v Davosu.

V současné době v tomto společenství zasedá 13 generální ředitelů a členů správních rad průmyslových a energetických společností. Zastupují Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW, Daimler, Engie, Hondu, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, Linde, Total a Toyotu.

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Společnosti se v prohlášení zavázaly snížit světovou teplotu o dva stupně Celsia díky zvyšování investic do vývoje a komercionalizace vodíku a palivových článků. Celková hodnota těchto investic se v současné době odhaduje na 1,4 miliardy eur ročně.

"Jsme přesvědčeni, že vodíkové automobily a automo ily s palivovým článkem mohou být jádrem energetického systému," uvedl například Seiji Kuraishi, výkonný prezidenty Hondy Motor.

Manažeři současně vyzvali představitele států, aby nachystali plány investic do vodíkové infrastruktury ve velkém měřítku.

Vodík jako budoucnost automobilové dopravy vidí nejen představitelé výše jmenovaných společností. Jeho masivní nástup předpověděli nedávno v průzkumu KPMG manažeři většiny firem působících v automobilovém průmyslu. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků