Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Během Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu byla ustanovena "vodíková rada". Jejími členy je třináct předních světových firem.
Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Prosadit vodík jako klíčové řešení energetické transformace si dává za cíl "Světová vodíková rada", jejíž první zasedání se konalo během ekonomického fóra v Davosu.

V současné době v tomto společenství zasedá 13 generální ředitelů a členů správních rad průmyslových a energetických společností. Zastupují Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW, Daimler, Engie, Hondu, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, Linde, Total a Toyotu.

Zajímavosti | Elektromobily | Palivo | Toyota

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Společnosti se v prohlášení zavázaly snížit světovou teplotu o dva stupně Celsia díky zvyšování investic do vývoje a komercionalizace vodíku a palivových článků. Celková hodnota těchto investic se v současné době odhaduje na 1,4 miliardy eur ročně.

"Jsme přesvědčeni, že vodíkové automobily a automo ily s palivovým článkem mohou být jádrem energetického systému," uvedl například Seiji Kuraishi, výkonný prezidenty Hondy Motor.

Manažeři současně vyzvali představitele států, aby nachystali plány investic do vodíkové infrastruktury ve velkém měřítku.

Vodík jako budoucnost automobilové dopravy vidí nejen představitelé výše jmenovaných společností. Jeho masivní nástup předpověděli nedávno v průzkumu KPMG manažeři většiny firem působících v automobilovém průmyslu. 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků