Gibbs Aquada: obojživelník se dočká výroby

Několik let se pánové Jenkins a Gibbs snažili dostat svůj obojživelný projekt do výroby. Nyní se to podařilo, Aquada bude ke koupi.

Gibbs Aquada v sobě spojuje motorový člun, který se může velmi lehce přeměnit a zařadit se do běžného provozu jako vozidlo. A to i přesto, že spodní část podvozku bude budit nemalou pozornost.

Vrchní díl karosérie tohoto „poločlunu“ je velmi podobný malému sporťáku Mazda MX-5, který autorům posloužil jako vzor. Třímístný interiér se sice podobá více člunu, než autu, ale to nevadí, protože hlavní odbytiště vidí autoři u armády.

V armádní verzi ponese tato auto-loď název Aquaski a její výrobu bude mít na starost společnost Gibbs Technologies, která bude spolupracovat se slavným Lockheed Martin.

I když se to nemusí zdát, vývoj tohoto obojživelníku stál více než 100 milionu dolarů (přes 2,2 mld. Kč) a jeden milion vývojových hodin. V každém případě se to vyplatilo, protože zakázky se jen hrnou. Jako důkaz každodenní použitelnosti „vůz” před nedávnem pokořil i kanál La Manche. Pracovat ve Francii bude pro Angličany konečně snadné...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Gibbs Aquada

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků