Ghosn vykročil do Ruska ve stopách Napoleona, stal se šéfem AvtoVAZu

Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan,byl jmenován předsedou správní rady automobilky AvtoVAZ. Aliance tak posílila kontrolu nad největším ruským producentem automobilů, který mimo jiné vyrábí vozy značky Lada.
Ghosn vykročil do Ruska ve stopách Napoleona, stal se šéfem AvtoVAZu

Bývalý předseda AvtoVAZu Sergej Chemezov se stal místopředsedou, uvedl ve svém prohlášení Renault. Správní rada AvtoVAZu má nyní 15 členů, dříve jich bylo 12. Je v ní devět zástupců aliance Renault-Nissan.

Ghosnovo jmenování je součástí dohody, podle níž budou Renault a Nissan vlastnit většinu akcií v joint-venture se společností Russian Technologies. Tento společný podnik bude od poloviny roku 2014 vlastnit 74,5 procenta automobilky AvtoVAZ.

Renault získal 25 procent automobilky AvtoVAZ v roce 2008. Tehdy zvítězil nad silnými konkurenty General Motors a Fiat. I tito giganti měli o ruskou automobilku velký zájem.

Ghosn si od převzetí AvtoVAZu slibuje, že pomůže alianci zlepšit prodeje jejích vozů v Rusku. V této zemi sílí střední třída a vozový park je značně přestárlý. Představitelé Renaultu a Nissanu zde vidí velký potenciál. Předpokládají, že prodeje automobilů budou v Rusku v příštích letech dramaticky růst.

Po setkání s akcionáři AvtoVAZu Ghosn řekl: “Aliance je připravena poskytnout svoje zdroje a znalosti. Vše potřebné k tomu, aby došlo k transformaci AvtoVAZu v prvotřídního světového výrobce aut.”

Očekává se, že hlavní závod AvtoVAZu v Togliatti bude v roce 2017 opouštět vice než dvojnásobek vozů. Podle nejvyššího výkonného manažera ruské automobilky Igora Komarova to bude 1,2 milionu vozů.

Po květnu letošní prodeje vozů automobilky AvtoVAZ a alliance Renault-Nissan (včetně vozů prémiové značky Infiniti) v Rusku spadly o 5 procent na 333 841 kusů. Uvedla to v Moskvě sídlící Asociace evropského byznysu (AEB).
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků