GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

V nedávné milosti se objevilo hned několik konceptů a prototypů létajících automobilů. Zmínit můžeme například společnost Terrafugia nebo slovenský Aeromobil 2.5 představený na podzim minulého roku. Dnes tu máme další takový pokus. Ten je sice pouze ve fázi počítačových návrhů, do čtyř let by se ovšem měl stát skutečností a cíle si rozhodně neklade malé.

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Létající auto nese označení GF7, přičemž na svědomí ho má designér Greg Brown a inženýr Dave Fawcett. Přesně řečeno se jedná o létající plug-in hybridní automobil, který pro jízdu po silnici používá elektromotor, let obstará proudový motor. GF7 je čtyřmístný stroj schopný doletět až 1600 km, maximální rychlost údajně pokoří 800 km/h.

Elektromotor v kombinaci s 50 kWh akumulátory zařídí nejvyšší rychlost na silnici 160 km/h, dojezd se podle plánů bude pohybovat v rozmezí 129 až 193 km/h. Elektrický pohon zároveň pomůže při nabírání vzletové rychlosti. Myšlenka je taková, že bude proudový motor schopen za letu zároveň dobíjet akumulátory, takže by posádka čistě teoreticky měla mít po přistání plně nabito a mohla by pokračovat po silnici dále bez nutnosti zastavení.

V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

GF7 potřebuje ke vzletu dráhu dlouhou 760 m, pohybovat se údajně bude ve výšce až 12 000 m, rozpětí křídel činí sedm metrů. Autoři tohoto projektu doufají, že se jim povede do čtyř let uvést funkční prototyp. Případní zájemci se musí ale připravit na dost vysokou pořizovací cenu. Aktuálně se mluví o částkách přesahujících v přepočtu šedesát milionů korun.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků