GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

V nedávné milosti se objevilo hned několik konceptů a prototypů létajících automobilů. Zmínit můžeme například společnost Terrafugia nebo slovenský Aeromobil 2.5 představený na podzim minulého roku. Dnes tu máme další takový pokus. Ten je sice pouze ve fázi počítačových návrhů, do čtyř let by se ovšem měl stát skutečností a cíle si rozhodně neklade malé.

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Létající auto nese označení GF7, přičemž na svědomí ho má designér Greg Brown a inženýr Dave Fawcett. Přesně řečeno se jedná o létající plug-in hybridní automobil, který pro jízdu po silnici používá elektromotor, let obstará proudový motor. GF7 je čtyřmístný stroj schopný doletět až 1600 km, maximální rychlost údajně pokoří 800 km/h.

Elektromotor v kombinaci s 50 kWh akumulátory zařídí nejvyšší rychlost na silnici 160 km/h, dojezd se podle plánů bude pohybovat v rozmezí 129 až 193 km/h. Elektrický pohon zároveň pomůže při nabírání vzletové rychlosti. Myšlenka je taková, že bude proudový motor schopen za letu zároveň dobíjet akumulátory, takže by posádka čistě teoreticky měla mít po přistání plně nabito a mohla by pokračovat po silnici dále bez nutnosti zastavení.

V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

V USA se těší na létající auta. Potřebují ale dráhu delší než turbolet

GF7 potřebuje ke vzletu dráhu dlouhou 760 m, pohybovat se údajně bude ve výšce až 12 000 m, rozpětí křídel činí sedm metrů. Autoři tohoto projektu doufají, že se jim povede do čtyř let uvést funkční prototyp. Případní zájemci se musí ale připravit na dost vysokou pořizovací cenu. Aktuálně se mluví o částkách přesahujících v přepočtu šedesát milionů korun.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků