Gerhard Plattner, nejvšestrannější řidič světa, radí jak jezdit bezpečně a zároveň úsporně

3 komentáře

Cibulka
9. dubna • 17:20

... alternator se vam toci, at jedete pod plynem, nebo na neutral. A jeho odpor je stale stejny. Takze zavislost spotreby paliva na alternatoru zde nevidim. Jak je to ale s klima - to nevim. Tam je jiste jeste jina pohonna jednotka.

pkod
20. února • 7:51

No neni pravda ze alternator zatezuje motor porad stajne. Ma ucinost pod 50% a podle toho motor zatezuje. To znamena ze 400W coz neni problem z altermatoru odebrat zatizi motor po pricteni ztrat v remenu minimalne 1kW a to je priblizne energie nutna pro udrzeni rychlosti Favoritu pri 50km/h na rovine. Z toho vypliva ze ovlivneni tam zajiste je.

jf
15. února • 16:36

V tomto článku se znovu opakuje "pověra" o zvíšené spotřebě v souvislosti s el. spotřebiči. Jistě nic není zadarmo, i el. energie se musí vyrábět a něco to stoji.

Spočítejte si ale příkon el. zařízení v běžném autě, která máte zapnutá při jízdě. Pokud vynecháte zákonem předepsaná světla, mají ostatní zařízení příkon maximálně ve stovkách wattů.

Pro běžnou jízdu musí motor produkovat výkon 20-40kW (20000-40000W). Prostým dělením tak zjistíte, kolik benzínu motor spotřebuje na vyrobení jednoho wattu. Po vynásobení příkonem např. ventilátoru topení, zjistíte že není prakticky o čem mluvit.

Doporučujeme

Články odjinud