... alternator se vam toci, at jedete pod plynem, nebo na neutral. A jeho odpor je stale stejny. Takze zavislost spotreby paliva na alternatoru zde nevidim. Jak je to ale s klima - to nevim. Tam je jiste jeste jina pohonna jednotka.
No neni pravda ze alternator zatezuje motor porad stajne. Ma ucinost pod 50% a podle toho motor zatezuje. To znamena ze 400W coz neni problem z altermatoru odebrat zatizi motor po pricteni ztrat v remenu minimalne 1kW a to je priblizne energie nutna pro udrzeni rychlosti Favoritu pri 50km/h na rovine. Z toho vypliva ze ovlivneni tam zajiste je.
V tomto článku se znovu opakuje "pověra" o zvíšené spotřebě v souvislosti s el. spotřebiči. Jistě nic není zadarmo, i el. energie se musí vyrábět a něco to stoji.
Spočítejte si ale příkon el. zařízení v běžném autě, která máte zapnutá při jízdě. Pokud vynecháte zákonem předepsaná světla, mají ostatní zařízení příkon maximálně ve stovkách wattů.
Pro běžnou jízdu musí motor produkovat výkon 20-40kW (20000-40000W). Prostým dělením tak zjistíte, kolik benzínu motor spotřebuje na vyrobení jednoho wattu. Po vynásobení příkonem např. ventilátoru topení, zjistíte že není prakticky o čem mluvit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.