Genty Akylone: neznámý supersport z francouzské pustiny

Dosud na poli automobilizmu prakticky neznámá značka Genty se svojí stavbou Akylone zařadila do společnosti odvážných nováčků… (+ video)
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie

O unifikaci automobilů, ztrátě identity značek a dalších atributech globalizovaného průmyslu si můžeme myslet ledascos. Nicméně je třeba připustit, že ve sférách luxusních a sportovních vozů se stále častěji setkáváme s nejrůznějšími individuálními a malosériovými stavbami, a to i z dílen velmi málo známých dílen.

Další do party

Pokud jde o supersporty, z poslední doby si vzpomeneme třeba na SSC Tuatara Jaroda Shelbyho (s Carrollem jen shoda jmen), C2P Automotive MC1 z pera Fordova designéra Davida Hiltona, jihokorejskou Spirru firmy Oullim Group nebo na „polské Lambo“ Arrinera.

Novinkou v této společnosti se stává dosud neznámá firma Genty Automotive z francouzského Saint Yorre (podle map to bude zřejmě celkem pusté místo…), jež nyní představila svůj supersportovní model Akylone. Ačkoli zároveň dodala několik fotografií, jež by teoreticky mohly vypadat jako snímky skutečného auta, věc se má zřejmě i v tomto případě tak, že půjde o projekt v neznámé fázi konstrukce, o jehož realizovatelnosti rozhodne teprve čas.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tak či onak, u Genty se velkých gest nebojí. Jejich prvotina má disponovat karoserií složenou z kombinace hliníkových slitin a uhlíkových kompozitů či keramickými brzdami. O pohon supervozu Akylone s pohotovostní hmotností 1 100 kg se má postarat před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec 4,8 l blíže neurčeného původu, jenž má dávat „přes 1 000 hp“, tedy alespoň 1 014 koní (746 kW), a točivý moment 1 273 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci se sedmistupňovou, sekvenčně řazenou převodovkou delegující točivý moment na kola zadní nápravy má Genty Akylone zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,7 s a dosáhnout rychlosti 354 km/h. Cenovku od nás zatím samozřejmě nečekejte. Pokud se Akylone dočká alespoň fáze prototypu, mohlo by v této sérii vzniknout tak 20 automobilů. Jak to s jeho budoucností vidíte vy?

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků