Genty Akylone: neznámý supersport z francouzské pustiny

Dosud na poli automobilizmu prakticky neznámá značka Genty se svojí stavbou Akylone zařadila do společnosti odvážných nováčků… (+ video)
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie

O unifikaci automobilů, ztrátě identity značek a dalších atributech globalizovaného průmyslu si můžeme myslet ledascos. Nicméně je třeba připustit, že ve sférách luxusních a sportovních vozů se stále častěji setkáváme s nejrůznějšími individuálními a malosériovými stavbami, a to i z dílen velmi málo známých dílen.

Další do party

Pokud jde o supersporty, z poslední doby si vzpomeneme třeba na SSC Tuatara Jaroda Shelbyho (s Carrollem jen shoda jmen), C2P Automotive MC1 z pera Fordova designéra Davida Hiltona, jihokorejskou Spirru firmy Oullim Group nebo na „polské Lambo“ Arrinera.

Novinkou v této společnosti se stává dosud neznámá firma Genty Automotive z francouzského Saint Yorre (podle map to bude zřejmě celkem pusté místo…), jež nyní představila svůj supersportovní model Akylone. Ačkoli zároveň dodala několik fotografií, jež by teoreticky mohly vypadat jako snímky skutečného auta, věc se má zřejmě i v tomto případě tak, že půjde o projekt v neznámé fázi konstrukce, o jehož realizovatelnosti rozhodne teprve čas.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tak či onak, u Genty se velkých gest nebojí. Jejich prvotina má disponovat karoserií složenou z kombinace hliníkových slitin a uhlíkových kompozitů či keramickými brzdami. O pohon supervozu Akylone s pohotovostní hmotností 1 100 kg se má postarat před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec 4,8 l blíže neurčeného původu, jenž má dávat „přes 1 000 hp“, tedy alespoň 1 014 koní (746 kW), a točivý moment 1 273 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci se sedmistupňovou, sekvenčně řazenou převodovkou delegující točivý moment na kola zadní nápravy má Genty Akylone zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,7 s a dosáhnout rychlosti 354 km/h. Cenovku od nás zatím samozřejmě nečekejte. Pokud se Akylone dočká alespoň fáze prototypu, mohlo by v této sérii vzniknout tak 20 automobilů. Jak to s jeho budoucností vidíte vy?

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Genty Akylone
  2. Fotogalerie
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků