Gentlemanů moc není: když poškodíme cizí vůz, většinou ujedeme

Gentlemanů moc není: když poškodíme cizí vůz, většinou ujedeme

Člověk se vrací ke svému autu na parkovišti a čeká ho nemilé překvapení: jeho vůz je odřený, chybí mu zrcátko nebo má promáčklý blatník... Tuto zkušenost má podle průzkumu společnosti IBRS více než než polovina řidičů.

Pro poškozeného to obvykle znamená, že zatne zuby a opravu si zaplatí z vlastní kapsy, protože ve dvou třetinách případů se viník nepřihlásí a ujede. Průzkum odhalil smutnou skutečnost, že lísteček s kontaktem na viníka nehody našlo za oknem svého vozu jen osm procent řidičů. Společnost IBRS dělala průzkum pro pojišťovnu Direct mezi pětistovkou motoristů.

 

Malé „parkovací“ škody 75 procent řidičů  pojišťovně nehlásí

 

Když se IBRS ptal naopak na chování respondentů v případě, že by sami podobnou nepříjemnost způsobili, statistika vypadla rázem jinak – celkem 44 procent dotázaných by nechalo u poškozeného vozu kontakt pro jeho majitele, aby se s ním mohli patřičně vypořádat. Dalších patnáct procent motoristů dokonce uvedlo, že by na majitele poškozeného auta sami počkali. A jisté uznání – alespoň za upřímnost – zasluhuje těch 37 procent dotázaných řidičů, kteří přiznali, že kdyby cizí auto poškodili, jednoduše by ujeli…

Malé „parkovací“ škody naprostá většina řidičů (75 procent) pojišťovně nehlásí a raději opravu škody uhradí ze svého, protože se obávají ztráty bonusu. Jen dvaadvacet procent respondentů hlásí pojišťovně všechny škody bez ohledu na to, co stojí.

Zdroj: E15.cz

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků