Genesis ukázal dechberoucí kupé. Nejde o pouhý koncept, tohle chce skutečně vyrábět

Genesis na sebe opět poutá pozornost, ale tentokrát nejde jen o digitální tvorbu. Nový koncept je reálnou ukázkou budoucnosti značky. Ta bude elektrická, což dokazuje i otevření objednávek na první bezemisní crossover.

Jedno se musí nechat. Genesis prostě umí zaujmout na první pohled a nový koncept X Speedium Coupe je toho exemplárním důkazem. Bohužel, čeští zákazníci tuto značku zatím nedocenili, a i když sem Hyundai dovážel svůj luxusní derivát, prodalo se jen pár kusů. Pokud by ale protlačil takové kupé, řada nadšenců by jistě zajásala. Nakonec, Hyundai se netají záměrem obnovit značku Genesis v Evropě.

X Speedium Coupe je v podstatě evolucí loňské studie X která soužila jako prezentace budoucího designového směru značky. Přesto se několik odlišností najde. Dříve rozměrnou masku chladiče se zdobnou mřížkou nahradila jednolitá plocha a proužky LED světlometů tvořící dvě nepřerušené linie. Je to nezvyklý prvek, ale automobilka tím chce vyjádřit směřování k elektrické buducnosti. Té by ráda dosáhla k roku 2030.

Jinak je design spíše evolucí, takže žádné velké úpravy nelze očekávat. Změnil se design litých kol, za nimiž prosvítají ventilované kotouče se žluto-zelenými třmeny. Dříve splývavá záď se opticky zkrátila použitím výrazného pevného spoileru. „Ducktail“ ihned evokuje asociaci s Porsche 911, ale je tam i trochu z AMG GT.  

Zřejmě nezůstane pouze u studie. Ředitel designového oddělení Luc Donckerwolke prohlásil, že se nejedná o „show car“, ale pohled do budoucnosti elektrických modelů značky Genesis.

Automobilka také oznámila spuštění objednávek na elektrický crossover GV60. Ten je postavený na platformě E-GMP osazené bateriovým setem s kapacitou 77.4 kWh, který je stejný pro všechny tři verze. Základní disponuje pohonem zadních kol, výkonem 168 kW a točivým momentem 350 Nm. Alternativou je provedení se dvěma motory, posíleným výkonem na 234 kW se 605 Nm a pohonem obou náprav. Nadšencům do výkonných vozidel je určená vrcholná verze s 320 kW a 605 Nm točivého momentu.

První elektromobil z dílny Genesis si zájemci mohou nakonfigurovat na stránkách automobilky a registrovat se do programu Priority One. Po zanechání osobních údajů a zaplacení poplatku 500 dolarů je automobilka zpětně osloví s odkazem na nejbližšího prodejce.  

Diskuze (4) Další článek: Řecký bůh povstal se dvěma tisíci koňmi a technikou formule. Slibuje sprint na stovku pod dvě sekundy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,