| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 | Zdroj: Genesis

| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis
| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis
| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis
| Genesis GMR-001 Zdroj: Genesis
7
Fotogalerie

Genesis míří do Le Mans! S podporou Hyundaie odhalil vlastní LMDh prototyp

Následující rok stráví Genesis a Hyundai Motorsport vývojem. Nový prototyp bude připraven ke startu v sezóně 2026.

Dřívější spekulace o vstupu korejského Hyundaie do špičky vytrvalostních závodů se potvrzují, ačkoliv samotná značka nebude tak úplně středem pozornosti. Závodní prototyp specifikace LMDh totiž nyní oficiálně představil Genesis – luxusní odnož automobilky využije zkušenosti divize Hyundai Motorsport pro vlastní tým Genesis Magma Racing, jehož účast je potvrzena pro evropský šampionát WEC i severoamerický podnik IMSA.

S prototypem GMR-001 vstoupí Genesis Magma Racing do sezóny WEC v roce 2026, přičemž startovním pole šampionátu IMSA rozšíří v roce 2027. Genesis tak bude bojovat o vítězství ve známých čtyřiadvacetihodinových závodech v Le Mans nebo v Daytoně. Mezi prvními továrními piloty pro účast ve WEC jsou potvrzeni André Lotterer a Luis „Pipo“ Derani.

Hyundai mezi LMDh prototypy v Le Mans doplní zástup značek jako BMW, Porsche či Alpine, zatímco bude stát i proti vozům specifikace LMH od Ferrari, Peugeotu, Toyoty nebo Aston Martinu (britská značka oznámila start již příští rok). A jak jsme se dříve dozvěděli, Lamborghini se nakonec příští sezóny WEC nezúčastní, ačkoliv svůj návrat – třeba právě v roce 2026 – zcela nevyvrací.

Design prototypu GMR-001 byl navržen u evropské divize značky, jejíž tým vedl šéfdesignér Luc Donckerwolke. Na technice bude Genesis spolupracovat s dodavatelem šasi Oreca, na jehož základu stojí například prototypy Alpine a Acura. Více informací o hybridním pohonném ústrojí Genesis zatím nezveřejnil, regule každopádně limitují výkon soustavy na maximálních 520 kW (707 koní).

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud