| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV | Zdroj: Genesis

| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis
| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis
| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis
| Koncept Genesis GV60 MIV Zdroj: Genesis
13
Fotogalerie

Genesis GV60 vyměnil kola za pásy. Z elektrického SUV se stal záchranný speciál do hor

Jak si elektromobil vede s dojezdem na pásech a ve švýcarském prašanu, to značka neuvádí. S nálepkou konceptu však není realita natolik důležitá.

Nedlouho po modernizaci elektrického SUV Genesis GV60 chce korejská značka již působící na několika málo evropských trzích (konkrétně v Německu, Švýcarsku a Velké Británii) dokázat, že ani její stylový městský model nemá daleko od terénních dobrodružství. V rámci Světového ekonomického fóra (WEF) 2025 ve švýcarském Davosu tak odhaluje koncept záchranného vozidla GV60 MIV (Mountain Intervention Vehicle).

Vhodně k prostředí nedalekého horského střediska Ameron v Davosu se SUV dočkalo pásového systému, který má vozu zajistit schopnosti plnit záchranné akce v drsném terénu a náročných povětrnostních podmínkách. Karoserii rozšiřují dodatečné karbonové blatníky, zatímco podvozek a v podlaze uloženou baterii chrání rozměrná ližina.

Z další výbavy nechybí konceptu tažná oka, střešní nosič se světelnou rampou, uvnitř sportovní sedačky, nouzové komunikační a varovné systémy, dron a samozřejmě plný kufr zdravotnických potřeb. Víko kufru je navíc osazeno modulárním nosičem pro uchycení dalšího možného vybavení. Ze standardních prvků GV60 si koncept ponechává třeba systém V2L pro napájení externích zařízení z baterie pohonného ústrojí.

K pohonnému ústrojí konceptu se však Genesis blíže nevyjadřuje. Dosavadní nejsilnější konfigurace GV60 s dvojicí elektromotorů zajistila výkon až 360 kW (490 koní), přičemž s baterií o kapacitě 77,4 kWh ujela okolo 460 kilometrů. Kolik ale zvládne SUV na pásech a v terénu s hlubokým sněhem, to bohužel zůstává tajemstvím.

Doporučujeme

Články odjinud