Genesis GV60 čeká světová premiéra. Mluví se o funkci bezdrátového nabíjení

Rozpoznávání obličeje nebo bezdrátové nabíjení, i tyto funkce má elektrický crossover nabídnout.

Přestože nám Genesis svůj nový elektrický crossover GV60 ukázal už na konci srpna, o globální premiéru modelu se stále nejednalo. Techniku zatím korejská značka neodhalila. To se snad změní 30. září, na kdy Genesis už konečně potvrdil oficiální představení.

Zajímavých novinek byl měl přitom sourozenec Hyundaie Ioniq 5 a Kie EV6 předvést hned několik. Kromě prostorného interiéru na identické platformě E-GMP bude chtít Genesis zaujmout nejen luxusní atmosférou, ale údajně také moderními technologiemi, které se do produkce teprve pomalu dostávají.

Genesis zezelená. Bude uvádět na trh jen elektromobily a chce nabízet létající taxíky

Genesis zezelená. Bude uvádět na trh jen elektromobily a chce nabízet létající taxíky

Luxusní značka pod střechou mateřského Hyundai Motor Company by měla v elektrickém crossoveru uvést například funkci rozpoznávání obličeje pro zamykání/odemykání dveří – s kamerou umístěnou na sloupku dveří, která dokáže rozpoznat rysy obličeje autorizované osoby i ve tmě. Čtečku otisku prstu pro startování motoru nebo provádění on-line plateb uvnitř vozu máme čekat také (tuto funkci již uvedlo SUV GV70).

Dále se mluví o možnosti technologie bezdrátového nabíjení vozu. Tuto funkci s nabízenou domácí nabíječkou, nad kterou stačí s vozem zaparkovat a nabíjení započne automaticky, už v minulosti představilo třeba BMW. Rozsáhleji se nicméně tato výbava do nabídek automobilek nedostala. Genesis dle všeho nabídne funkci nejdříve doma v Koreji, nabíječka od dodavatele WiTricity má zajistit dobíjecí výkon až 11 kW.

Hyundai už prodal v Evropě 100.000 kusů Kony Electric. V oblibě vede Německo

Hyundai už prodal v Evropě 100.000 kusů Kony Electric. V oblibě vede Německo

Se stejným základem jako u svých sourozenců by měl Genesis GV60 nabídnout pohon jedné nebo obou náprav, se základní 58kWh baterií s výkonem 125 kW (170 koní) nebo 173 kW (235 koní), zatímco s větším 72,6kWh modulem 160 kW (217 koní) nebo 225 kW (306 koní). Maximální dojezd se má pohybovat u hranice asi 500 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků