Genesis G80 je poháněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 272 kW. Zdroj: Genesis

Genesis G80 je poháněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 272 kW. | Zdroj: Genesis

Dle metodiky NEDC ujede Genesis G80 přes 500 kilometrů, dle korejského certifikačního systému zvládne 427 kilometrů. Zdroj: Genesis

Dle metodiky NEDC ujede Genesis G80 přes 500 kilometrů, dle korejského certifikačního systému zvládne 427 kilometrů. | Zdroj: Genesis

Nabíjecí zdířka je u Genesis G80 umístěna v přední části vozu. Zdroj: Genesis

Nabíjecí zdířka je u Genesis G80 umístěna v přední části vozu. | Zdroj: Genesis

Interiér Genesis G80 využívá recyklované materiály a ekologická barviva. Zdroj: Genesis

Interiér Genesis G80 využívá recyklované materiály a ekologická barviva. | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Genesis G80 Zdroj: Genesis

Genesis G80 | Zdroj: Genesis

Dle metodiky NEDC ujede Genesis G80 přes 500 kilometrů, dle korejského certifikačního systému zvládne 427 kilometrů. Zdroj: Genesis
Nabíjecí zdířka je u Genesis G80 umístěna v přední části vozu. Zdroj: Genesis
Interiér Genesis G80 využívá recyklované materiály a ekologická barviva. Zdroj: Genesis
Genesis G80 Zdroj: Genesis
14
Fotogalerie

Genesis G80 už jezdí na baterie. Zvládne přes 500 km a nabíjí se i solární střechou

Luxusní korejský sedan dostal elektrickou variantu. Na autosalonu v Šanghaji se představil jako první bateriový vůz značky.

Druhá generace G80 se objevila v klasické podobě před rokem, nyní tu máme provedení, které nahrazuje benzín a naftu elektřinou. Poháněno je dvěma elektromotory, při nízké zátěži využívá kvůli spotřebě pouze zadní, v případě potřeby připojí i přední. Kombinovaně nabídne výkon 272 kW a 700 Nm točivého momentu, což znamená zrychlení na 100 km/h přibližně za pět sekund.

Kapacitu baterie korejská automobilka neuvádí, podle metodiky NEDC má však G80 zvládnout ujet více než 500 kilometrů. Elektrifikované G80 má systém, který umí pracovat s 400V i 800V nabíjením, dobíjet je možné až 350 kW. Na takto silné stanici se proto lze dostat z 10 % na 80 % kapacity baterie za 22 minut. Disponuje také funkcí V2L (Vehicle to load), s níž lze připojit vůz k domácí elektrické síti a dodávat do ní až 3,6 kW.

Uvnitř se posádka může těšit například na aktivní systém potlačování hluku. Ten analyzuje hluk čtyřmi senzory a šesti mikrofony, poté do kabiny vysílá zvuk s opačnou frekvencí. Komfort má zajistit odpružení Pre-view ECS, které přenastavuje podvozek dle informací z kamery a navigačních podkladů. Vnitřek využívá recyklované materiály – dřevo i PET lahve. Kožené čalounění je pak barveno přírodními látkami. K udržitelnosti má přispívat také střecha se solárními panely.

Doporučujeme

Články odjinud