Genesis G80 už jezdí na baterie. Zvládne přes 500 km a nabíjí se i solární střechou

Luxusní korejský sedan dostal elektrickou variantu. Na autosalonu v Šanghaji se představil jako první bateriový vůz značky.

Druhá generace G80 se objevila v klasické podobě před rokem, nyní tu máme provedení, které nahrazuje benzín a naftu elektřinou. Poháněno je dvěma elektromotory, při nízké zátěži využívá kvůli spotřebě pouze zadní, v případě potřeby připojí i přední. Kombinovaně nabídne výkon 272 kW a 700 Nm točivého momentu, což znamená zrychlení na 100 km/h přibližně za pět sekund.

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Kapacitu baterie korejská automobilka neuvádí, podle metodiky NEDC má však G80 zvládnout ujet více než 500 kilometrů. Elektrifikované G80 má systém, který umí pracovat s 400V i 800V nabíjením, dobíjet je možné až 350 kW. Na takto silné stanici se proto lze dostat z 10 % na 80 % kapacity baterie za 22 minut. Disponuje také funkcí V2L (Vehicle to load), s níž lze připojit vůz k domácí elektrické síti a dodávat do ní až 3,6 kW.

Krásný Genesis X je elektrické GT pro novou éru. Ukazuje směřování značky

Krásný Genesis X je elektrické GT pro novou éru. Ukazuje směřování značky

Uvnitř se posádka může těšit například na aktivní systém potlačování hluku. Ten analyzuje hluk čtyřmi senzory a šesti mikrofony, poté do kabiny vysílá zvuk s opačnou frekvencí. Komfort má zajistit odpružení Pre-view ECS, které přenastavuje podvozek dle informací z kamery a navigačních podkladů. Vnitřek využívá recyklované materiály – dřevo i PET lahve. Kožené čalounění je pak barveno přírodními látkami. K udržitelnosti má přispívat také střecha se solárními panely.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků