Genesis G80 poprvé na denním světle. Manažeři přišli o ten nejzajímavější motor

Korejské BMW řady 5 dorazilo na domácí trh s moderní technikou a líbivým vzhledem. Motorová nabídka je však osekaná.

Nový Genesis G80 se světu představil již počátkem března, kdy se ukázal online během zrušeného ženevského autosalonu. Oficiální digitální prezentace ale proběhla až nyní. Automobilka prozradila více detailů a také vyjela s vozem z přítmí fotografického studia na denní světlo.

Vzhledově drží sedan basu s SUV GV80, které se na počátku ledna ukázalo jako první luxusní auto se zvýšeným podvozkem této luxusní odnože Hyundaie. Sedan má stejně tvarovanou přední masku ve tvaru diamantu a zdvojené horizontální přední světlomety a zadní svítilny.

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Oproti předchozí generaci novinka přichází již po čtyř letech, tedy v období, kdy většina značek spoléhá teprve na facelift. V rámci restrukturalizace modelové řady je však brzký příchod třetí generace vozu opodstatněný. Společně s GV80 nyní budou držet pevnou pozici a cílit na zákazníky například modelů BMW řady 5 a BMW X5.

Vnitřku vozu dominuje velký infotainment s úhlopříčkou 14,5“ čnící z palubní desky. Zrcadlení chytrých telefonů je zde standardem. Nejdůležitější informace pak k řidiči tečou skrze 12,3palcový digitální přístrojový štít a head-up displej. Sedan si z SUV nepřebírá dvouramenný volant, ale sází na propracovanější čtyřramenný. A protože je Genesis luxusní značka, musí se i interiér G80 topit v kůži a dřevu.

Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

Velmi důležitou částí nového G80 jsou i asistenční systémy. Zákazníci zde najdou předkolizní brzdění, detekci slepého úhlu, automatickou změnu pruhu na dálnici pouze za použití blinkru nebo adaptivní tempomat. Vše výše zmíněné je součástí balíčku ADAS (advanced driver-assistance systems) a součástí základní výbavy.

Špatné, i když pochopitelné zprávy, jsou pod kapotou. Pětilitrový osmiválec, který produkoval výkon 426 koní a byl rozhodně nejzajímavější volbou, se odporoučel, stejně jako šestiválcové jednotky Lambda II. Místo nich nastupuje jako základní jednotka přeplňovaný řadový čtyřválec o výkonu 300 koní. Zájemci o větší porci koní mohou sáhnout po šestiválci 3,5 litru o výkonu 375 koní.

Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Trhy mimo Ameriku se mohou zajímat i o střízlivý čtyřválcový diesel 2,2 litru o výkonu 207 koní. Genesis zatím nezveřejňuje ceny. Na domácím trhu bude novinka k mání ode dneška, ostatní trhy,  mezi které se řadí například Rusko, si počkají do poloviny roku.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků