Korejské BMW řady 5 dorazilo na domácí trh s moderní technikou a líbivým vzhledem. Motorová nabídka je však osekaná.
Nový Genesis G80 se světu představil již počátkem března, kdy se ukázal online během zrušeného ženevského autosalonu. Oficiální digitální prezentace ale proběhla až nyní. Automobilka prozradila více detailů a také vyjela s vozem z přítmí fotografického studia na denní světlo.
Vzhledově drží sedan basu s SUV GV80, které se na počátku ledna ukázalo jako první luxusní auto se zvýšeným podvozkem této luxusní odnože Hyundaie. Sedan má stejně tvarovanou přední masku ve tvaru diamantu a zdvojené horizontální přední světlomety a zadní svítilny.
Oproti předchozí generaci novinka přichází již po čtyř letech, tedy v období, kdy většina značek spoléhá teprve na facelift. V rámci restrukturalizace modelové řady je však brzký příchod třetí generace vozu opodstatněný. Společně s GV80 nyní budou držet pevnou pozici a cílit na zákazníky například modelů BMW řady 5 a BMW X5.
Vnitřku vozu dominuje velký infotainment s úhlopříčkou 14,5“ čnící z palubní desky. Zrcadlení chytrých telefonů je zde standardem. Nejdůležitější informace pak k řidiči tečou skrze 12,3palcový digitální přístrojový štít a head-up displej. Sedan si z SUV nepřebírá dvouramenný volant, ale sází na propracovanější čtyřramenný. A protože je Genesis luxusní značka, musí se i interiér G80 topit v kůži a dřevu.
Velmi důležitou částí nového G80 jsou i asistenční systémy. Zákazníci zde najdou předkolizní brzdění, detekci slepého úhlu, automatickou změnu pruhu na dálnici pouze za použití blinkru nebo adaptivní tempomat. Vše výše zmíněné je součástí balíčku ADAS (advanced driver-assistance systems) a součástí základní výbavy.
Špatné, i když pochopitelné zprávy, jsou pod kapotou. Pětilitrový osmiválec, který produkoval výkon 426 koní a byl rozhodně nejzajímavější volbou, se odporoučel, stejně jako šestiválcové jednotky Lambda II. Místo nich nastupuje jako základní jednotka přeplňovaný řadový čtyřválec o výkonu 300 koní. Zájemci o větší porci koní mohou sáhnout po šestiválci 3,5 litru o výkonu 375 koní.
Trhy mimo Ameriku se mohou zajímat i o střízlivý čtyřválcový diesel 2,2 litru o výkonu 207 koní. Genesis zatím nezveřejňuje ceny. Na domácím trhu bude novinka k mání ode dneška, ostatní trhy, mezi které se řadí například Rusko, si počkají do poloviny roku.