Genesis G80 poprvé na denním světle. Manažeři přišli o ten nejzajímavější motor

Korejské BMW řady 5 dorazilo na domácí trh s moderní technikou a líbivým vzhledem. Motorová nabídka je však osekaná.

Nový Genesis G80 se světu představil již počátkem března, kdy se ukázal online během zrušeného ženevského autosalonu. Oficiální digitální prezentace ale proběhla až nyní. Automobilka prozradila více detailů a také vyjela s vozem z přítmí fotografického studia na denní světlo.

Vzhledově drží sedan basu s SUV GV80, které se na počátku ledna ukázalo jako první luxusní auto se zvýšeným podvozkem této luxusní odnože Hyundaie. Sedan má stejně tvarovanou přední masku ve tvaru diamantu a zdvojené horizontální přední světlomety a zadní svítilny.

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Oproti předchozí generaci novinka přichází již po čtyř letech, tedy v období, kdy většina značek spoléhá teprve na facelift. V rámci restrukturalizace modelové řady je však brzký příchod třetí generace vozu opodstatněný. Společně s GV80 nyní budou držet pevnou pozici a cílit na zákazníky například modelů BMW řady 5 a BMW X5.

Vnitřku vozu dominuje velký infotainment s úhlopříčkou 14,5“ čnící z palubní desky. Zrcadlení chytrých telefonů je zde standardem. Nejdůležitější informace pak k řidiči tečou skrze 12,3palcový digitální přístrojový štít a head-up displej. Sedan si z SUV nepřebírá dvouramenný volant, ale sází na propracovanější čtyřramenný. A protože je Genesis luxusní značka, musí se i interiér G80 topit v kůži a dřevu.

Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

Velmi důležitou částí nového G80 jsou i asistenční systémy. Zákazníci zde najdou předkolizní brzdění, detekci slepého úhlu, automatickou změnu pruhu na dálnici pouze za použití blinkru nebo adaptivní tempomat. Vše výše zmíněné je součástí balíčku ADAS (advanced driver-assistance systems) a součástí základní výbavy.

Špatné, i když pochopitelné zprávy, jsou pod kapotou. Pětilitrový osmiválec, který produkoval výkon 426 koní a byl rozhodně nejzajímavější volbou, se odporoučel, stejně jako šestiválcové jednotky Lambda II. Místo nich nastupuje jako základní jednotka přeplňovaný řadový čtyřválec o výkonu 300 koní. Zájemci o větší porci koní mohou sáhnout po šestiválci 3,5 litru o výkonu 375 koní.

Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Genesis představil vizi městského vozítka. Přístup k zavazadlům řeší netradičně

Trhy mimo Ameriku se mohou zajímat i o střízlivý čtyřválcový diesel 2,2 litru o výkonu 207 koní. Genesis zatím nezveřejňuje ceny. Na domácím trhu bude novinka k mání ode dneška, ostatní trhy,  mezi které se řadí například Rusko, si počkají do poloviny roku.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků