Genesis G70 oficiálně: Luxusní Hyundai chce konkurovat BMW řady 3

Klasická koncepce, šestiválec, samosvorný diferenciál... Minimálně z hlediska použité techniky nevypadá novinka vůbec špatně.

Korejské značky jsou na dnešním trhu již zcela pevně usazeným hráčem na poli mainstreamových vozů. V dražších a větších automobilových segmentech sice působily vždy, ale je cítit, že až právě nyní přichází vozy, které to s útokem na takzvané prémiovky myslí vážně. 

Kia fascinuje s modelem Stinger, zatímco sesterský Hyundai od sebe odpoutal značku Genesis. Ta nyní představuje možná nejdůležitější součást portfólia. Model G70 spadá do střední třídy a zatopit chce nejen BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, ale třeba také Jaguaru XE či Alfě Romeo Giulia.

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

"Sedmdesátka" je třetím modelem nově vzniklé značky, která operuje především v zámoří a Asii s většími sedany G80 a G90. Hodnocení designu necháme na vás, novinka ale vypadá vyváženě a pohledně, přestože jak zvenčí, tak uvnitř nacházíme různé inspirace... 

I nejmenší sourozenec má klasickou koncepci pohonu, tedy motor uložený podélně a pohon zadních kol. Motorová paleta se shoduje se zmíněnou Kiou Stinger. Na výběr je tedy dieselová 2,2 o výkonu 202 koňských sil, zážehový přeplňovaný dvoulitr s 252 koňmi a vrcholný šestiválec 3,3 litru. Ten nabídne 370 koňských sil, maximální točivý moment 510 Nm a osmistupňový automat. Z nuly na sto zrychlí za 4,7 sekund a maximálně se rozjede na 270 km/h.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

K řidičským zážitkům má přispět i variabilní převod řízení, vektorování točivého momentu a především mechanický samosvorný diferenciál. Samostatná značka Genesis oficiálně na našem trhu nefiguruje, ale není všem dnům konec. G70 se nejprve začne prodávat v Jižní Korei. Poté i v Severní Americe, Rusku a na Blízkém východě, a to na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků