Genesis G70 oficiálně: Luxusní Hyundai chce konkurovat BMW řady 3

Klasická koncepce, šestiválec, samosvorný diferenciál... Minimálně z hlediska použité techniky nevypadá novinka vůbec špatně.

Korejské značky jsou na dnešním trhu již zcela pevně usazeným hráčem na poli mainstreamových vozů. V dražších a větších automobilových segmentech sice působily vždy, ale je cítit, že až právě nyní přichází vozy, které to s útokem na takzvané prémiovky myslí vážně. 

Kia fascinuje s modelem Stinger, zatímco sesterský Hyundai od sebe odpoutal značku Genesis. Ta nyní představuje možná nejdůležitější součást portfólia. Model G70 spadá do střední třídy a zatopit chce nejen BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, ale třeba také Jaguaru XE či Alfě Romeo Giulia.

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

"Sedmdesátka" je třetím modelem nově vzniklé značky, která operuje především v zámoří a Asii s většími sedany G80 a G90. Hodnocení designu necháme na vás, novinka ale vypadá vyváženě a pohledně, přestože jak zvenčí, tak uvnitř nacházíme různé inspirace... 

I nejmenší sourozenec má klasickou koncepci pohonu, tedy motor uložený podélně a pohon zadních kol. Motorová paleta se shoduje se zmíněnou Kiou Stinger. Na výběr je tedy dieselová 2,2 o výkonu 202 koňských sil, zážehový přeplňovaný dvoulitr s 252 koňmi a vrcholný šestiválec 3,3 litru. Ten nabídne 370 koňských sil, maximální točivý moment 510 Nm a osmistupňový automat. Z nuly na sto zrychlí za 4,7 sekund a maximálně se rozjede na 270 km/h.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

K řidičským zážitkům má přispět i variabilní převod řízení, vektorování točivého momentu a především mechanický samosvorný diferenciál. Samostatná značka Genesis oficiálně na našem trhu nefiguruje, ale není všem dnům konec. G70 se nejprve začne prodávat v Jižní Korei. Poté i v Severní Americe, Rusku a na Blízkém východě, a to na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků