Genesis G70 oficiálně: Luxusní Hyundai chce konkurovat BMW řady 3

Klasická koncepce, šestiválec, samosvorný diferenciál... Minimálně z hlediska použité techniky nevypadá novinka vůbec špatně.

Korejské značky jsou na dnešním trhu již zcela pevně usazeným hráčem na poli mainstreamových vozů. V dražších a větších automobilových segmentech sice působily vždy, ale je cítit, že až právě nyní přichází vozy, které to s útokem na takzvané prémiovky myslí vážně. 

Kia fascinuje s modelem Stinger, zatímco sesterský Hyundai od sebe odpoutal značku Genesis. Ta nyní představuje možná nejdůležitější součást portfólia. Model G70 spadá do střední třídy a zatopit chce nejen BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, ale třeba také Jaguaru XE či Alfě Romeo Giulia.

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

"Sedmdesátka" je třetím modelem nově vzniklé značky, která operuje především v zámoří a Asii s většími sedany G80 a G90. Hodnocení designu necháme na vás, novinka ale vypadá vyváženě a pohledně, přestože jak zvenčí, tak uvnitř nacházíme různé inspirace... 

I nejmenší sourozenec má klasickou koncepci pohonu, tedy motor uložený podélně a pohon zadních kol. Motorová paleta se shoduje se zmíněnou Kiou Stinger. Na výběr je tedy dieselová 2,2 o výkonu 202 koňských sil, zážehový přeplňovaný dvoulitr s 252 koňmi a vrcholný šestiválec 3,3 litru. Ten nabídne 370 koňských sil, maximální točivý moment 510 Nm a osmistupňový automat. Z nuly na sto zrychlí za 4,7 sekund a maximálně se rozjede na 270 km/h.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

K řidičským zážitkům má přispět i variabilní převod řízení, vektorování točivého momentu a především mechanický samosvorný diferenciál. Samostatná značka Genesis oficiálně na našem trhu nefiguruje, ale není všem dnům konec. G70 se nejprve začne prodávat v Jižní Korei. Poté i v Severní Americe, Rusku a na Blízkém východě, a to na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 37 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků