Genesis G70 oficiálně: Luxusní Hyundai chce konkurovat BMW řady 3

Klasická koncepce, šestiválec, samosvorný diferenciál... Minimálně z hlediska použité techniky nevypadá novinka vůbec špatně.

Korejské značky jsou na dnešním trhu již zcela pevně usazeným hráčem na poli mainstreamových vozů. V dražších a větších automobilových segmentech sice působily vždy, ale je cítit, že až právě nyní přichází vozy, které to s útokem na takzvané prémiovky myslí vážně. 

Kia fascinuje s modelem Stinger, zatímco sesterský Hyundai od sebe odpoutal značku Genesis. Ta nyní představuje možná nejdůležitější součást portfólia. Model G70 spadá do střední třídy a zatopit chce nejen BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, ale třeba také Jaguaru XE či Alfě Romeo Giulia.

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

Chystá se luxusní kupé od Hyundai? Genesis si zaregistroval jméno GT90

"Sedmdesátka" je třetím modelem nově vzniklé značky, která operuje především v zámoří a Asii s většími sedany G80 a G90. Hodnocení designu necháme na vás, novinka ale vypadá vyváženě a pohledně, přestože jak zvenčí, tak uvnitř nacházíme různé inspirace... 

I nejmenší sourozenec má klasickou koncepci pohonu, tedy motor uložený podélně a pohon zadních kol. Motorová paleta se shoduje se zmíněnou Kiou Stinger. Na výběr je tedy dieselová 2,2 o výkonu 202 koňských sil, zážehový přeplňovaný dvoulitr s 252 koňmi a vrcholný šestiválec 3,3 litru. Ten nabídne 370 koňských sil, maximální točivý moment 510 Nm a osmistupňový automat. Z nuly na sto zrychlí za 4,7 sekund a maximálně se rozjede na 270 km/h.

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

K řidičským zážitkům má přispět i variabilní převod řízení, vektorování točivého momentu a především mechanický samosvorný diferenciál. Samostatná značka Genesis oficiálně na našem trhu nefiguruje, ale není všem dnům konec. G70 se nejprve začne prodávat v Jižní Korei. Poté i v Severní Americe, Rusku a na Blízkém východě, a to na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků