General Motors zavírá pět továren, o práci přijdou tisíce lidí

Před necelou dekádou vyhlásila americká automobilka bankrot, který zasadil jedno ze semínek ekonomické krize. Od té doby se však konečně znovu těší prosperitě. Nyní přišel čas posunout to celé zase o kousek dál.

Největší americká automobilka, General Motors, chystá velké změny. Po vyhlášení bankrotu před deseti lety, ji čeká razantní změna, která se promítne do celkového zaměření. V pondělním prohlášení zveřejnila, že končí s produkcí svých ne moc dobře prodávajících se modelů. Týká se to hlavně těch menších. Podle průzkumu se Američané opět vrací k větším vozům. Namísto toho bude své síly nyní soustředit vozů s alternativním pohonem.

Ukončení produkce některých modelů s sebou nese i uzavření pěti amerických továren. Týká se to výrobny v Lordstown v Ohiu, výrobního komplexu v kanadském Ontariu, a kladivo udeřilo dokonce i na výrobnu v Detroitu. Další dvě, které stojí mimo Státy, jsou zatím neznámé. V ohrožení jsou také dvě americké výrobny komponentů.

Cadillac se v reklamě naváží do Tesly. Nabídne prý první opravdový autopilot

Cadillac se v reklamě naváží do Tesly. Nabídne prý první opravdový autopilot

Vozy Cadillac CT6, Buick LaCrosse a hybridní vůz Chevrolet Volt zmizí z nabídky úplně. Stejně tak i sedan Chevrolet Cruze, který však zmizí pouze z amerických silnic, a jeho výroba bude nadále pokračovat v Mexiku, odkud se bude dovážet do zbytku světa. O práci tak přijdou tisíce lidí.

Peníze automobilky nyní budou směřovat do budování modelové nabídky elektromobilů. Do roku 2023 by jich mělo být 20 spolu s přinejmenším s deseti modely pro Čínu, a to do dvou let. GM také rozšiřuje nábory do vývojového centra autonomních vozidel GM Cruise. Zde se například intenzivně pracuje na autonomním taxi bez řidiče.

Stíhačka na kolech! Experimentální Firebird I měl turbínu i křídla

Stíhačka na kolech! Experimentální Firebird I měl turbínu i křídla

Rozhodnutí automobilky vyvolalo vlny nevole. Nesouhlas vyjádřil dokonce i americký prezident Donald Trump. Ten během svého působení v Bílém domě neustále podporuje vytváření pracovních míst. Navíc, jedna z postižených továren je v Ohiu, které prý bude pro příští volby klíčové.

Výkonná ředitelka GM, Mary Barra, samozřejmě oznámením o škrtech potěšila investory, protože akcie nyní letí nahoru. „Tento trh se velmi rychle mění a my na něj musíme být dobře připraveni“, uvedla. Automobilka General Motors se chce v budoucnu stát přední automobilkou, co se týče elektromobility a autonomních systémů. Zatím má dobře nakročeno, po bankrotu se konečně začíná dařit. Veřejnost se však zabývá otázkou, zda-li nečiní až příliš drastické kroky.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků