General Motors zavírá pět továren, o práci přijdou tisíce lidí

Před necelou dekádou vyhlásila americká automobilka bankrot, který zasadil jedno ze semínek ekonomické krize. Od té doby se však konečně znovu těší prosperitě. Nyní přišel čas posunout to celé zase o kousek dál.

Největší americká automobilka, General Motors, chystá velké změny. Po vyhlášení bankrotu před deseti lety, ji čeká razantní změna, která se promítne do celkového zaměření. V pondělním prohlášení zveřejnila, že končí s produkcí svých ne moc dobře prodávajících se modelů. Týká se to hlavně těch menších. Podle průzkumu se Američané opět vrací k větším vozům. Namísto toho bude své síly nyní soustředit vozů s alternativním pohonem.

Ukončení produkce některých modelů s sebou nese i uzavření pěti amerických továren. Týká se to výrobny v Lordstown v Ohiu, výrobního komplexu v kanadském Ontariu, a kladivo udeřilo dokonce i na výrobnu v Detroitu. Další dvě, které stojí mimo Státy, jsou zatím neznámé. V ohrožení jsou také dvě americké výrobny komponentů.

Cadillac se v reklamě naváží do Tesly. Nabídne prý první opravdový autopilot

Cadillac se v reklamě naváží do Tesly. Nabídne prý první opravdový autopilot

Vozy Cadillac CT6, Buick LaCrosse a hybridní vůz Chevrolet Volt zmizí z nabídky úplně. Stejně tak i sedan Chevrolet Cruze, který však zmizí pouze z amerických silnic, a jeho výroba bude nadále pokračovat v Mexiku, odkud se bude dovážet do zbytku světa. O práci tak přijdou tisíce lidí.

Peníze automobilky nyní budou směřovat do budování modelové nabídky elektromobilů. Do roku 2023 by jich mělo být 20 spolu s přinejmenším s deseti modely pro Čínu, a to do dvou let. GM také rozšiřuje nábory do vývojového centra autonomních vozidel GM Cruise. Zde se například intenzivně pracuje na autonomním taxi bez řidiče.

Stíhačka na kolech! Experimentální Firebird I měl turbínu i křídla

Stíhačka na kolech! Experimentální Firebird I měl turbínu i křídla

Rozhodnutí automobilky vyvolalo vlny nevole. Nesouhlas vyjádřil dokonce i americký prezident Donald Trump. Ten během svého působení v Bílém domě neustále podporuje vytváření pracovních míst. Navíc, jedna z postižených továren je v Ohiu, které prý bude pro příští volby klíčové.

Výkonná ředitelka GM, Mary Barra, samozřejmě oznámením o škrtech potěšila investory, protože akcie nyní letí nahoru. „Tento trh se velmi rychle mění a my na něj musíme být dobře připraveni“, uvedla. Automobilka General Motors se chce v budoucnu stát přední automobilkou, co se týče elektromobility a autonomních systémů. Zatím má dobře nakročeno, po bankrotu se konečně začíná dařit. Veřejnost se však zabývá otázkou, zda-li nečiní až příliš drastické kroky.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků