General Motors zavede středový airbag

Pokud byste již nevěděli, kam by výrobci měli „zašít“ další airbag, GM má řešení: dají jej mezi přední sedadla (+ video)
General Motors zavede středový airbag

Ochranné vzduchové vaky, pro něž se vžilo nepříliš české, ale o to stručnější pojmenování airbagy, nás ve větší míře provázejí již od poloviny devadesátých let a letos slaví své třicáté výročí. Zprvu se nacházely především ve volantu a v palubní desce před spolujezdcem, aby je záhy doplnily vaky v okrajích opěradel nebo ve dveřích. Další ochranu před bočním nárazem znamenaly okenní airbagy záclonového typu, přičemž u většiny moderních vozů dnes číhá vak před koleny řidiče, aby je ochránil před poraněním od spodní části palubní desky. Ale tím to nekončí.

Klepněte pro větší obrázek

Teprve předloni například automobilka Ford oznámila, že do svých vybraných modelů začne brzy instalovat také bezpečnostní pásy s vestavěnými airbagy. V tažení vzduchových polštářů nyní dále pokračuje americký koncern General Motors, který představuje další airbag mezi předními sedadly. Nafukuje se z vnitřní strany řidičova opěradla a jeho cílem je pokud možno udržet tělo řidiče na svém místě i při bočním nárazu z levé strany, resp. zabránit jeho kolizi se spolujezdcem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka se má stát v modelovém roce 2013 standardní výbavou amerických modelů Chevrolet Traverse, GMC Acadia nebo Buick Enclave, vybavených sedadly s elektrickým ovládáním. Představitelé koncernu GM prý na základě výzkumu výsledků bezpečnostního úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) zjistili, že v letech 2004 až 2009 skončilo 11 % všech bočních střetů upoutaných řidičů, což by měl právě nový airbag omezit. General Motors tuto součást vyvíjel po tři roky ve spolupráci s dodavatelem dílů firmou Takata.

Klepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků