General Motors zavede středový airbag

Pokud byste již nevěděli, kam by výrobci měli „zašít“ další airbag, GM má řešení: dají jej mezi přední sedadla (+ video)

Ochranné vzduchové vaky, pro něž se vžilo nepříliš české, ale o to stručnější pojmenování airbagy, nás ve větší míře provázejí již od poloviny devadesátých let a letos slaví své třicáté výročí. Zprvu se nacházely především ve volantu a v palubní desce před spolujezdcem, aby je záhy doplnily vaky v okrajích opěradel nebo ve dveřích. Další ochranu před bočním nárazem znamenaly okenní airbagy záclonového typu, přičemž u většiny moderních vozů dnes číhá vak před koleny řidiče, aby je ochránil před poraněním od spodní části palubní desky. Ale tím to nekončí.

Klepněte pro větší obrázek

Teprve předloni například automobilka Ford oznámila, že do svých vybraných modelů začne brzy instalovat také bezpečnostní pásy s vestavěnými airbagy. V tažení vzduchových polštářů nyní dále pokračuje americký koncern General Motors, který představuje další airbag mezi předními sedadly. Nafukuje se z vnitřní strany řidičova opěradla a jeho cílem je pokud možno udržet tělo řidiče na svém místě i při bočním nárazu z levé strany, resp. zabránit jeho kolizi se spolujezdcem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka se má stát v modelovém roce 2013 standardní výbavou amerických modelů Chevrolet Traverse, GMC Acadia nebo Buick Enclave, vybavených sedadly s elektrickým ovládáním. Představitelé koncernu GM prý na základě výzkumu výsledků bezpečnostního úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) zjistili, že v letech 2004 až 2009 skončilo 11 % všech bočních střetů upoutaných řidičů, což by měl právě nový airbag omezit. General Motors tuto součást vyvíjel po tři roky ve spolupráci s dodavatelem dílů firmou Takata.

Klepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků