General Motors vyvíjí airbagy, které pomohou při převrácení vozu

Přestože počet nehod, při kterých dojde k převrácení vozu, se pohybuje jen okolo pěti procent, vyvíjí americký koncern General Motors speciální airbagy, které by se aktivovaly právě při převrácení. Jejich přínos by měl být hlavně při ochraně hlavy před nárazem do střechy a dalších části vozu. Při převrácení totiž dochází ke specifickým zraněním a také těla posádky se dostávají do kontaktu s jinými částmi interiéru, než při čelním, zadním nebo bočním nárazu.

Speciální airbagy by se měly na trh dostat nejpozději v roce 2012 a poté by se měly stát standardem všech vozů.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků