General Motors vyvíjí airbagy, které pomohou při převrácení vozu

Přestože počet nehod, při kterých dojde k převrácení vozu, se pohybuje jen okolo pěti procent, vyvíjí americký koncern General Motors speciální airbagy, které by se aktivovaly právě při převrácení. Jejich přínos by měl být hlavně při ochraně hlavy před nárazem do střechy a dalších části vozu. Při převrácení totiž dochází ke specifickým zraněním a také těla posádky se dostávají do kontaktu s jinými částmi interiéru, než při čelním, zadním nebo bočním nárazu.

Speciální airbagy by se měly na trh dostat nejpozději v roce 2012 a poté by se měly stát standardem všech vozů.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků