General Motors výrazně navyšuje prodeje

Americký koncern General Motors za prvních devět měsíců letošního roku navýšil prodeje ve střední a východní Evropě o výrazných 43 procent. Tržní podíl se tak v tomto regionu zvýšil na 9 procent. Samotný trh přitom vzrostl jen o 21 procent.

Koncern prodal za prvních devět měsíců celkově 362 019 automobilů, což je o 109 001 více, než ve stejném období loňského roku. Tržní podíl se pak zvýšil ze 7,46 na 8,83 procenta.

Vůbec největšího nárůstu prodejů bylo dosaženo v Rusku. Na tomto trhu prodal GM letos 178 00 automobilů, což je o téměř 89 000 více než loni. Představuje to tak meziroční růst přes 98 procent. Tržní podíl se zde zvýšil z 6,15 na 9,34 procenta. V Rusku se extrémně dobře dařilo i prémiovým značkám Cadillac, Saab a Hummer, které zaznamenaly nárůst prodejů o 228 procent, když si zákazníci odvezli 1547 vozů (vloni ve stejném období jen 479 vozů). Prodeje značky Saab vzrostly o 147 % ze 223 vozidel vloni na 551 automobilů ze stejné období letošního roku.

O sto procent se pak navýšily prodeje v Srbsku, o 86 procent v Rumunsku a o 33 procent v Bulharsku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků