General Motors válí v Číně, letos tam prodal již 2 miliony aut

General Motors válí v Číně, letos tam prodal již 2 miliony aut

Koncern General Motors prošel docela nedávno řízeným bankrotem a aby se alespoň takto udržel nad vodou, musel si od amerických občanů půjčit desítky miliard dolarů. K tomu muset rušit některé své značky, zavírat továrny, prodávat své dceřinné firmy a propouštět zaměstnance.

Zní to jako příběh pořádného „losera”, ale realita nikdy není černobílá. Určitě zůstává pravdou, že GM má na spoustě trhů problémy s uplatněním, minimálně o jednom to ale rozhodně neplatí. A je to hned trh vůbec největší, čínský.

GM v Číně boduje dlouhodobě a jeho růst se zdá být k nezastavení. V roce 2007 se stala americká firma prvním výrobcem, který prodal na tamním trhu přes milion aut za rok (přesně jich bylo 1 031 974) a loni se prodeje vyšplhaly aź k úchvatným 1 826 424 prodaným autům. A letos? Máme za sebou teprve deset měsíců roku a GM zdolal další rekord, v Číně letos prodal již přes 2 miliony aut.

Odbyt navíc stále roste dvouciferným tempem. Je za říjen činily čínské prodeje GM 199 641 aut, což je o 19,6 procenta lepší číslo než za stejné období loňského roku. Celkové letošní prodeje firmy v Číně by tak mohly povyskočit až k metě 2,5 milionu kusů.

Asijské úspěchy GM by firmě mohly pomoci zpátky na vrchol, nevíme však, jak moc je pro ni tato situace finančně prospěšná. Auta jednak v Číně nejsou zrovna nejdražší a pak musejí být vyráběna vždy pod záštitou tamních firem, které budou jistě inkasovat významnou část příjmů. Ztrátová aktivita to pro koncern jistě nebude, ale mohlo by se klidně stát, že čínské úspěchy nebudou s to ani pořádně kompenzovat neúspěchy jinde...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Malá ukázka z čínské nabídky značek GM. Jak vidno, od té evropské příliš lišit nebude...
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků