General Motors v Evropě také na hybridy nevsadí

Sotva oznámila automobilka Ford, že se v dohledné době do Evropy s hybridními vozy nechystá (celá zpráva), přichází vedení koncernu General Motors s podobnou zprávou.

Koncern General Motors a jeho evropské automobilky, mezi kterými vládne Opel, se budou soustředit na vývoj velmi účinných naftových motorů, eventuelně velmi jednoduchých hybridních systémů. GM každopádně nepočítá s tím, že by v blízké době zahájil prodeje vozů s plnohodnotným hybridním systémem.

Co si ovšem představit pod pojmem „mikro a mini hybrid“ zatím netušíme. Zřejmě tak půjde o využití jen části současných hybridních systémů, což povede ke snížení spotřeby.

Hlavním důvodem je to, že evropští zákazníci prostě o hybridy prozatím nestojí. Evropě vládne „čistá a ekologická“ nafta a tu jen stěží vytlačí poměrně neznámá technologie, o které většina běžných zákazníků neví vůbec nic.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků