General Motors Uzbekistan vyrobí až 250 tisíc Chevroletů ročně

Firmy GM a UzAvtoSanoat vytvořili novou výrobní a distribuční společnost. Ve střednědobém horizontu by se v Uzbekistánu mělo vyrábět asi 250 000 automobilů Chevrolet

General Motors Corp. a firma UzAvtoSanoat vytvořili společný podnik General Motors Uzbekistan, který bude hrát významnou roli jak ve vývoji automobilového průmyslu v Uzbekistánu, tak v pokračujícím globálním růstu značky Chevrolet – největší značky z portfolia koncernu GM. Firma UzAvtoSanoat je v nově založeném joint-venture General Motors Uzbekistan většinovým podílníkem, General Motors drží 25procentní podíl plus jednu akcii s opcí ke zvyšování podílu v budoucnosti.

„Klíčem naší růstové strategie je budování si vedoucí pozice na celosvětově rychle rostoucích trzích,“ říká šéf General Motors Rick Wagoner. „Věříme,že společný podnik General Motors Uzbekistan bude velkým přínosem pro růst automobilového průmyslu Uzbekistánu. A společný podnik podpoří i neustálý růst koncernu GM a značky Chevrolet v regionu střední a východní Evropy.”

„Jsme hrdí na to, že jsme se stali prvním novým členem rodiny GM v roce jeho stoletého výročí ročnice,“ říká U. Rozukulov, prezident SC UzAvtoSanoat. „Našim pracujícím přinášíme moderní technologie a vzdělání, více pracovních příležitostí a také zákazníkům možnost výběru z bohatší nabídky. Nový společný podnik nám umožňuje představit kvalitní výrobky splňující všechny mezinárodní standardy."

Společný podnik General Motors Uzbekistan bude vyrábět osobní a SUV modely značky Chevrolet, které se budou distribuovat v místní dealerské síti s více než 60 dealerstvími. Tři modely - Chevrolet Captiva, Epica a Tacuma – se již nyní montují ve společném podniku ve městě Asaka v provincii Andijan, asi 350 km od hlavního města Uzbekistánu. Koncem tohoto roku přibude Chevrolet Lacetti, další modely automobilky Chevrolet z jejího světového portfolia vyjedou během několika let a vytíží tak plánovanou kapacitu závodu 250 000 vozů ročně. Některé z vyráběných modelů budou určené i pro trhy okolních zemí.

UzAvtoSanoat a General Motors vytvoří představenstvo společného podniku, přičemž si rozdělí klíčové pozice ve sférách, jakými jsou výroba, vývoj, kvalita, nákup, finance, lidské zdroje, produktové plánování, informační technologie, právní e záležitosti, prodej, marketing a poprodejní služby.

General Motors poskytuje nové technologie, moderní výrobní postupy a zaškolení pro 4700 zaměstnanců nového společného podniku. Montážní závod ve městě Asaka bude pracovat podle globálního výrobního systému General Motors. Tento systém se soustředí na vysokou kvalitu, maximální produktivitu, zainteresování zaměstnanců a neustálé zlepšování všech procesů. Protože ve výrobním programu závodu je vícero nových modelů, společný podnik bude motivovat dodavatele dílů a komponentů k podpoře místního automobilového průmyslu.

Uzbekistán má asi 27 milionů obyvatel a podle expertů GM má automobilový průmysl této země výrazný růstový potenciál. Během uplynulých pěti let rostla ekonomika o více než 7 procent ročně. V roce 2007 prodej automobilů překročil hranici 70 500 vozů, což představuje meziroční nárůst o více než 7,5 %. V roce 2007 exportovala společnost GM Daewoo do Uzbekistánu více než 170 000 kompletních montážních sad (CKD) a částečně smontovaných automobilů (SKD) pro místní montáž.

Klepněte pro větší obrázek

Eric Stevens, výrobní vicepresident GM pro Evropu (vlevo) a Rustam Asimov, ministr hospodářství a vicperemier Uzbekistánu, stvrdili uzavření společného podniku GM Uzbekistan.

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků