General Motors sníží počet platforem a motorů na polovinu

Koncern Genral Motors, který se „díky“ ochromení produkce Toyoty vrátil do čela světové produkce, hodlá citelně omezit arzenál svých podlahových plošin a motorů. Cílem není nic jiného než uspořit náklady. Počet platforem tak má ze stávajících tří desítek klesnout v roce 2018 na 14, zatímco pohonných jednotek napříč všemi značkami včetně evropského Opelu či jihokorejského Chevroletu zůstane jen 12. Podle odhadů vedení koncernu by tato opatření měla ročně ušetřit přibližně jednu miliardu dolarů, navíc údajně usnadní a urychlí přípravy nových modelů. 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků