General Motors sníží počet platforem a motorů na polovinu

Koncern Genral Motors, který se „díky“ ochromení produkce Toyoty vrátil do čela světové produkce, hodlá citelně omezit arzenál svých podlahových plošin a motorů. Cílem není nic jiného než uspořit náklady. Počet platforem tak má ze stávajících tří desítek klesnout v roce 2018 na 14, zatímco pohonných jednotek napříč všemi značkami včetně evropského Opelu či jihokorejského Chevroletu zůstane jen 12. Podle odhadů vedení koncernu by tato opatření měla ročně ušetřit přibližně jednu miliardu dolarů, navíc údajně usnadní a urychlí přípravy nových modelů. 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků