General Motors představuje novou řadu zážehových motorů

Jak jsme naznačovali již dříve, tříválec 1,0 SIDI Turbo pro Adam se stal jen prvním náznakem ofenzívy nové řady motorů…

Koncern General Motors oficiálně představil novou modulární řadu svých kompaktních motorů se staronovým označením EcoTec. Bude jich celkem 11, pokryjí rozpětí objemů 1,0 až 1,5 l a dosahovat budou výkonu od 75 do 165 koní (55 až 121 kW). Mají vynikat hospodárností, kultivovaností a spolehlivostí, ale budou prý také levné na výrobu a snadno přizpůsobitelné různým druhům určení. Samozřejmě až realita ale odhalí skutečnost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
General Motors představil novou generaci svých zážehových motorů EcoTec

Některé verze této nové řady motorů budou opatřeny přeplňováním, jiné se stanou agregáty hybridních pohonných soustav. První vlaštovkou škály EcoTec se stal tříválcový „litr“ SIDI Turbo pro omlazený Opel Adam. Na přetřes v této souvislosti přišla i připravovaná nová generace modelu Chevrolet Cruze, s níž se mimochodem u nás již zřejmě nesetkáme, neboť Chevrolet v Evropě končí. Nový Cruze bude údajně připraven speciálně pro Čínu a prodávat se tam začne už koncem letošního roku.

Opel Adam v Ženevě: softroad Rocks, Adam S i tříválec 1,0 SIDI

Opel Adam v Ženevě: softroad Rocks, Adam S i tříválec 1,0 SIDI

Nový Cruze má dostat čtyřválec 1,5 l s atmosférickým plněním, výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 146 Nm, ale také přeplňovaný agregát 1,4 l o výkonu 150 koní (110 kW) a točivém momentu 235 Nm. Motory této nové řady mají být v roce 2017 instalovány do 27 modelů koncernu GM při roční produkci okolo 2,5 mil. jednotek. Vyrábět se budou v pěti továrnách, po jedné v Maďarsku, Číně, Mexiku, Jižní Koreji a USA.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků