General Motors představuje novou řadu zážehových motorů

Jak jsme naznačovali již dříve, tříválec 1,0 SIDI Turbo pro Adam se stal jen prvním náznakem ofenzívy nové řady motorů…

Koncern General Motors oficiálně představil novou modulární řadu svých kompaktních motorů se staronovým označením EcoTec. Bude jich celkem 11, pokryjí rozpětí objemů 1,0 až 1,5 l a dosahovat budou výkonu od 75 do 165 koní (55 až 121 kW). Mají vynikat hospodárností, kultivovaností a spolehlivostí, ale budou prý také levné na výrobu a snadno přizpůsobitelné různým druhům určení. Samozřejmě až realita ale odhalí skutečnost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
General Motors představil novou generaci svých zážehových motorů EcoTec

Některé verze této nové řady motorů budou opatřeny přeplňováním, jiné se stanou agregáty hybridních pohonných soustav. První vlaštovkou škály EcoTec se stal tříválcový „litr“ SIDI Turbo pro omlazený Opel Adam. Na přetřes v této souvislosti přišla i připravovaná nová generace modelu Chevrolet Cruze, s níž se mimochodem u nás již zřejmě nesetkáme, neboť Chevrolet v Evropě končí. Nový Cruze bude údajně připraven speciálně pro Čínu a prodávat se tam začne už koncem letošního roku.

Opel Adam v Ženevě: softroad Rocks, Adam S i tříválec 1,0 SIDI

Opel Adam v Ženevě: softroad Rocks, Adam S i tříválec 1,0 SIDI

Nový Cruze má dostat čtyřválec 1,5 l s atmosférickým plněním, výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 146 Nm, ale také přeplňovaný agregát 1,4 l o výkonu 150 koní (110 kW) a točivém momentu 235 Nm. Motory této nové řady mají být v roce 2017 instalovány do 27 modelů koncernu GM při roční produkci okolo 2,5 mil. jednotek. Vyrábět se budou v pěti továrnách, po jedné v Maďarsku, Číně, Mexiku, Jižní Koreji a USA.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků