General Motors po 77 letech přestal být světovou jedničkou

Koncern General Motors od roku 2004 nevykázal zisk, během roku 2008 navíc celosvětové prodeje jeho vozů klesly o 10,8 % v porovnání s rokem předchozím. Koncern GM vloni prodal 8,35 milionů nových automobilů, tedy o 616 000 vozů méně. Japonská Toyota přitom vyexpedovala 8,97 milionů aut, čímž General Motors předstihla a po celých 77 letech neomezené dominance jej sesadila z trůnu největšího producenta automobilů na světě.

Oba koncerny přitom zaznamenaly velké ztráty (Toyotě prodeje poklesly celkově o 4 %), a to především kvůli problémům na americkém trhu. To si uvědomíme i proto, že 64 % svých vozů General Motors prodal na mimoamerických trzích, zatímco v roce 2007 tento podíl představoval jen 59 %. Toyota v USA vloni poklesla v prodejích o 15,4 %, zatímco GM se zde propadl o 22,7 %. Na svých oficiálních stránkách se však koncern GM stále sám nazývá největší automobilkou světa...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků