General Motors po 77 letech přestal být světovou jedničkou

Koncern General Motors od roku 2004 nevykázal zisk, během roku 2008 navíc celosvětové prodeje jeho vozů klesly o 10,8 % v porovnání s rokem předchozím. Koncern GM vloni prodal 8,35 milionů nových automobilů, tedy o 616 000 vozů méně. Japonská Toyota přitom vyexpedovala 8,97 milionů aut, čímž General Motors předstihla a po celých 77 letech neomezené dominance jej sesadila z trůnu největšího producenta automobilů na světě.

Oba koncerny přitom zaznamenaly velké ztráty (Toyotě prodeje poklesly celkově o 4 %), a to především kvůli problémům na americkém trhu. To si uvědomíme i proto, že 64 % svých vozů General Motors prodal na mimoamerických trzích, zatímco v roce 2007 tento podíl představoval jen 59 %. Toyota v USA vloni poklesla v prodejích o 15,4 %, zatímco GM se zde propadl o 22,7 %. Na svých oficiálních stránkách se však koncern GM stále sám nazývá největší automobilkou světa...

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků