General Motors po 77 letech přestal být světovou jedničkou

Koncern General Motors od roku 2004 nevykázal zisk, během roku 2008 navíc celosvětové prodeje jeho vozů klesly o 10,8 % v porovnání s rokem předchozím. Koncern GM vloni prodal 8,35 milionů nových automobilů, tedy o 616 000 vozů méně. Japonská Toyota přitom vyexpedovala 8,97 milionů aut, čímž General Motors předstihla a po celých 77 letech neomezené dominance jej sesadila z trůnu největšího producenta automobilů na světě.

Oba koncerny přitom zaznamenaly velké ztráty (Toyotě prodeje poklesly celkově o 4 %), a to především kvůli problémům na americkém trhu. To si uvědomíme i proto, že 64 % svých vozů General Motors prodal na mimoamerických trzích, zatímco v roce 2007 tento podíl představoval jen 59 %. Toyota v USA vloni poklesla v prodejích o 15,4 %, zatímco GM se zde propadl o 22,7 %. Na svých oficiálních stránkách se však koncern GM stále sám nazývá největší automobilkou světa...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků