General Motors po 77 letech přestal být světovou jedničkou

Koncern General Motors od roku 2004 nevykázal zisk, během roku 2008 navíc celosvětové prodeje jeho vozů klesly o 10,8 % v porovnání s rokem předchozím. Koncern GM vloni prodal 8,35 milionů nových automobilů, tedy o 616 000 vozů méně. Japonská Toyota přitom vyexpedovala 8,97 milionů aut, čímž General Motors předstihla a po celých 77 letech neomezené dominance jej sesadila z trůnu největšího producenta automobilů na světě.

Oba koncerny přitom zaznamenaly velké ztráty (Toyotě prodeje poklesly celkově o 4 %), a to především kvůli problémům na americkém trhu. To si uvědomíme i proto, že 64 % svých vozů General Motors prodal na mimoamerických trzích, zatímco v roce 2007 tento podíl představoval jen 59 %. Toyota v USA vloni poklesla v prodejích o 15,4 %, zatímco GM se zde propadl o 22,7 %. Na svých oficiálních stránkách se však koncern GM stále sám nazývá největší automobilkou světa...

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků