General Motors oprášil kultovní motor ZL-1 V8

Americký koncern General Motors na počátku příštího roku dopřeje fanouškům americké klasiky opravdovou radost. Po čtyřiceti letech přijde opět s motorem ZL-1 V8, který se světu ukázal v šedesátých letech minulého století a nabízel velmi vysoký výkon. Ten byl určen pro pár modeů Camaro a Corvette a tyto modely s tímto motorem patří na sběratelském trhu k nejdražším a nejcennějším.

Ale zpět k současnosti. Nový big-block motor o objemu 7 litrů s osmi válci nabídne výkon 430 koní a točivý moment 610 Nm. Postaveno bude jen 427 kusů a GM plánuje tyto motory prodávat za 20 000 dolarů, tedy něco pod 400 tis. Kč.

Stejně jako klasika bude i nový motor vybaven čtyřmi karburátory. Postaven bude starou obráběcí technologií a bude doslova celohliníkový. Proti svému předchůdci nabídne ovšem více modernosti, lepší emise a další. Ovšem podstata klasiky zůstane zachována.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor ZL-1 V8 od GM

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků