General Motors oprášil kultovní motor ZL-1 V8

Americký koncern General Motors na počátku příštího roku dopřeje fanouškům americké klasiky opravdovou radost. Po čtyřiceti letech přijde opět s motorem ZL-1 V8, který se světu ukázal v šedesátých letech minulého století a nabízel velmi vysoký výkon. Ten byl určen pro pár modeů Camaro a Corvette a tyto modely s tímto motorem patří na sběratelském trhu k nejdražším a nejcennějším.

Ale zpět k současnosti. Nový big-block motor o objemu 7 litrů s osmi válci nabídne výkon 430 koní a točivý moment 610 Nm. Postaveno bude jen 427 kusů a GM plánuje tyto motory prodávat za 20 000 dolarů, tedy něco pod 400 tis. Kč.

Stejně jako klasika bude i nový motor vybaven čtyřmi karburátory. Postaven bude starou obráběcí technologií a bude doslova celohliníkový. Proti svému předchůdci nabídne ovšem více modernosti, lepší emise a další. Ovšem podstata klasiky zůstane zachována.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor ZL-1 V8 od GM

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků