General Motors má velké problémy

Největší automobilový gigant na světě, koncern General Motors, vykázal za první kvartál tohoto roku ztrátu ve výši 1,1 miliardy dolarů. Je to největší deficit za posledních 13 let. Důvodem je zcela jistě nižší poptávka a vysoké náklady na zdravotní pojištění zaměstnanců. Pro srovnání: loni GM za 1. čtvrtletí vykázal zisk 1,2 miliardy dolarů. Za klíčové prvky kolosální ztráty ze začátku letošního roku se dá považovat pokles obratu o 4,3 procenta na 45,8 miliard dolarů a snížení podílu na nejdůležitějším domácím trhu z 27 na 25,6 procent. Rok 2005 bude pro GM velmi těžký.

Příčinou všeho je zvýšení konkurence na trhu s automobily, největší růst prodejů v Americe zaznamenaly asijské firmy. Na tržbách je znát, že velmi klesl zájem o velké offroady a pickupy, ze kterých GM rýžoval největší peníze. Snahu snížit náklady velmi pocítili zaměstnanci i v dceřiných evropských automobilkách: v Opelu, kde kvůli úspornému programu přišlo o práci hned několik tisíc zaměstnanců, a v Saabu, kde byl omezen vývoj nových projektů.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků