General Motors má velké problémy

Největší automobilový gigant na světě, koncern General Motors, vykázal za první kvartál tohoto roku ztrátu ve výši 1,1 miliardy dolarů. Je to největší deficit za posledních 13 let. Důvodem je zcela jistě nižší poptávka a vysoké náklady na zdravotní pojištění zaměstnanců. Pro srovnání: loni GM za 1. čtvrtletí vykázal zisk 1,2 miliardy dolarů. Za klíčové prvky kolosální ztráty ze začátku letošního roku se dá považovat pokles obratu o 4,3 procenta na 45,8 miliard dolarů a snížení podílu na nejdůležitějším domácím trhu z 27 na 25,6 procent. Rok 2005 bude pro GM velmi těžký.

Příčinou všeho je zvýšení konkurence na trhu s automobily, největší růst prodejů v Americe zaznamenaly asijské firmy. Na tržbách je znát, že velmi klesl zájem o velké offroady a pickupy, ze kterých GM rýžoval největší peníze. Snahu snížit náklady velmi pocítili zaměstnanci i v dceřiných evropských automobilkách: v Opelu, kde kvůli úspornému programu přišlo o práci hned několik tisíc zaměstnanců, a v Saabu, kde byl omezen vývoj nových projektů.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků