General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

Po nemilosrdném úderu ničivého tsunami na Japonsko z jara letošního roku to bylo očekávatelné, nyní je to ale zřejmé: automobilka Toyota včetně svých značek Lexus, Hino nebo Daihatsu v prvním pololetí tohoto roku propadla v prodejích o 23 % na výsledných 3,37 milionů automobilů. Tato skutečnost do čela světové automobilové produkce vrátila americký koncern General Motors (za první pololetí 2011 po meziročním nárůstu o 8,9 % vyexpedoval 4,54 mil. vozů), který statistikám vládl několik desetiletí. Ale vyložený návrat ke starým časům to není. Na druhém místě nečekejte Ford Motor Company ani Chrysler, ale Volkswagen Group, jíž se od počátku roku na světových trzích podařilo udat 4,1 mil. vozů. Toyotě zatím patří třetí pozice.

Podle představitelů koncernu Toyota jedou od června její továrny v průměru na 90 % svých kapacit, přičemž na plný výkon se dostanou letos v listopadu. Do příštího března by navíc měly vyrobit 350 000 automobilů „nad plán“, což má pomoci vyřešit skluz dodávek. Odhady ale nijak veselé nejsou. I když výrobní linky Toyoty naběhnou na plný provoz, bude trvat měsíce, než se auta dostanou k dealerům, potažmo zákazníkům, takže je možné, že v celoroční bilanci za rok 2011 bude mít Toyota nakonec problém předstihnout i VW…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků