General Motors je znovu největší automobilkou na světě, VW druhou

Po nemilosrdném úderu ničivého tsunami na Japonsko z jara letošního roku to bylo očekávatelné, nyní je to ale zřejmé: automobilka Toyota včetně svých značek Lexus, Hino nebo Daihatsu v prvním pololetí tohoto roku propadla v prodejích o 23 % na výsledných 3,37 milionů automobilů. Tato skutečnost do čela světové automobilové produkce vrátila americký koncern General Motors (za první pololetí 2011 po meziročním nárůstu o 8,9 % vyexpedoval 4,54 mil. vozů), který statistikám vládl několik desetiletí. Ale vyložený návrat ke starým časům to není. Na druhém místě nečekejte Ford Motor Company ani Chrysler, ale Volkswagen Group, jíž se od počátku roku na světových trzích podařilo udat 4,1 mil. vozů. Toyotě zatím patří třetí pozice.

Podle představitelů koncernu Toyota jedou od června její továrny v průměru na 90 % svých kapacit, přičemž na plný výkon se dostanou letos v listopadu. Do příštího března by navíc měly vyrobit 350 000 automobilů „nad plán“, což má pomoci vyřešit skluz dodávek. Odhady ale nijak veselé nejsou. I když výrobní linky Toyoty naběhnou na plný provoz, bude trvat měsíce, než se auta dostanou k dealerům, potažmo zákazníkům, takže je možné, že v celoroční bilanci za rok 2011 bude mít Toyota nakonec problém předstihnout i VW…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků