General Motors je blízko k sériové výrobě zcela autonomního vozu

Cruise Automation připravuje výrobu zcela autonomního vozu. Mimořádně pokročilá verze Chevroletu Bolt je prý již téměř připravená.

Věčné téma je tu znova. Pořád ještě nevěříte v autonomní technologie? General Motors pomocí své autonomní divize Cruise Automation přesto oznámilo, že vytvořilo první sériově vyráběný autonomní vůz. 

Společnost prý vyrobila třetí generaci svého autonomního automobilu, který obsahuje všechny bezpečnostní požadavky k provozu bez řidiče. Jedná se o mimořádně pokročilou verzi Chevroletu Bolt. Zatím zůstává ve fázi prototypu.

Zatím potřebuje dva volanty. Slouží ale k vývoji auta, které pojede samo

Zatím potřebuje dva volanty. Slouží ale k vývoji auta, které pojede samo

Vedení Cruise Automation však tvrdí, že má k dispozici veškerý potřebný hardware k výrobě plně autonomních vozidel ve velkém objemu. Závod by prý byl schopen vyrábět 100 000 vozů ročně. Stejně jako Tesla potřebuje už jen dotáhnout do dokonalosti software. 

Než se vozy dostanou do rukou spotřebitelů, společnost vypustí řadu prototypů do ulic San Francisca. Využívat je budou zaměstnanci firmy. Zpočátku bude ale člověk povinen sedět za volantem pro případ, že se něco pokazí. 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků