General Motors je blízko k sériové výrobě zcela autonomního vozu

Cruise Automation připravuje výrobu zcela autonomního vozu. Mimořádně pokročilá verze Chevroletu Bolt je prý již téměř připravená.

Věčné téma je tu znova. Pořád ještě nevěříte v autonomní technologie? General Motors pomocí své autonomní divize Cruise Automation přesto oznámilo, že vytvořilo první sériově vyráběný autonomní vůz. 

Společnost prý vyrobila třetí generaci svého autonomního automobilu, který obsahuje všechny bezpečnostní požadavky k provozu bez řidiče. Jedná se o mimořádně pokročilou verzi Chevroletu Bolt. Zatím zůstává ve fázi prototypu.

Zatím potřebuje dva volanty. Slouží ale k vývoji auta, které pojede samo

Zatím potřebuje dva volanty. Slouží ale k vývoji auta, které pojede samo

Vedení Cruise Automation však tvrdí, že má k dispozici veškerý potřebný hardware k výrobě plně autonomních vozidel ve velkém objemu. Závod by prý byl schopen vyrábět 100 000 vozů ročně. Stejně jako Tesla potřebuje už jen dotáhnout do dokonalosti software. 

Než se vozy dostanou do rukou spotřebitelů, společnost vypustí řadu prototypů do ulic San Francisca. Využívat je budou zaměstnanci firmy. Zpočátku bude ale člověk povinen sedět za volantem pro případ, že se něco pokazí. 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků