General Motors Europe připravuje výrobu příští generace kompaktních modelů

General Motors Europe připravuje výrobu příští generace kompaktních modelů

Představitelé společnosti General Motors Europe oznámili lokality pro výrobu kompaktních modelů příští generace. Byla vybrána čtyři výrobní centra: Ellesmere Port (Velká Británie), Bochum (Německo), Trollhättan (Švédsko) a Gliwice (Polsko).

V souvislosti s plánovanou generační obměnou současných modelů Astra začátkem roku 2010 hodlá GM investovat do těchto výrobních lokalit asi 3,1 miliardy EUR, což by mělo zvýšit jejich produktivitu o 30 procent.

Za horizontem roku 2010 se již nepočítá s výrobou kompaktních modelů v belgických Antverpách - s uzavřením závodu se nepočítá, ale provozy musí projít celkovým vylepšením. Žádné rozhodnutí o budoucí produkci dosud nepadlo, vedení GME vede v tomto směru jednání s Evropským zaměstnaneckým fórem EES (European Employee Forum). Závod v Antverpách v současné době zaměstnává 4500 pracovníků na výrobě tří- a pětidveřových Aster, kombi modelů Astra Caravan a kupé-kabrioletů Astra TwinTop.

Bez ohledu na konečné rozhodnutí o budoucí produkční náplni závodu v Antverpách se počítá se tam snížením výroby současných modelů v roce 2007. Tento krok je reakcí na obvyklé změny v poptávce trhů během výrobního cyklu každého modelu. Belgické zastoupení GM proto zahájilo konzultace s představiteli zaměstnaneckých svazů, protože po zvažované redukci budepotřeba k výrobě asi o 1400 pracovníků méně.

„Automobilový průmysl a obchod v Evropě je stále konkurenčnější a GM Europe se musí soustředit na zvyšování produktivity, aby naše aktivity byly efektivní,“ říká Carl-Peter Forster, president General Motors Europe. „Počítáme, že z 535 000 kompaktních modelů, vyrobených v roce 2006, zvýšíme jejich výrobu v blízké budoucnosti na 750 000 kusů. Proto již nyní podnikáme přípravné kroky pro výrobu příští generace kompaktních modelů v závodech v Gliwicích, Bochumi, Ellesmere Port a Trollhättanu. Našim cílem je snížit výrobní časy a zvýšit produktivitu o 30 procent.“

V Bochumi v současné době pracuje 4900 lidí, v Ellesmere Port 2200, v Trollhättanu 2150 a v závodě v Gliwicích 2800 lidí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků