General Motors a Goodyear zvažují účast ve Formuli 1

Přestože není ekonomická situace koncernu GM nikterak růžová, prosakují v poslední době navenek informace, že zvažuje svůj vstup do Formule 1. O tom, že vývoj a výroba závodního monopostu není nic levného, ví i tato společnost, a tak by se na tomto vývoji společně s GM podílel také výrobce pneumatik Goodyear, který již v minulosti ve Formuli 1 působil. GM chce vstoupit na pole formulových závodů, aby se více zviditelnil a tím pomohl zlepšit stagnující ekonomickou situaci a Goodyear prozměnu chce zpět své postavení jakožto dodavatele pneumatik v těchto závodech.

Goodyear opustil Formuli 1 v roce 1998, kdy prohrál se společnosti Bridgestone souboj o dodavatele pneu. Goodyear totiž v případě prosazení pravidla o jednom dodavateli pneu chce být právě tím jediným, ovšem při všech jednáních o tom, kdo že bude pneu formulím dodávat, se s tímto výrobcem vůbec nepočítá. Pokud má tedy nějaké tajné eso v rukávu, tak ho umí velmi dobře skrývat. Pokud by ale padlo pravidlo jednoho dodavatele a Goodyear by se jim nestal, tak vstup GM do Formule 1 by byl ohrožen.

Pro fanoušky by byl vstup další velké automobilky pouze přínosem, protože mimo stáje s velkou podporou automobilek nejsou ostatní dost konkurenceschopné a pohybují se většinou na chvostu startovního pole. Každá další stáj pak zvyšuje pravědopobnost soubojů na trati, čímž se tyto závody stanou více atraktivní.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků