General Motors a Ford jednají o možné spolupráci, možná fúzi

Ve světe motorismu se možná chystá další velká akce. Představitelé automobilových koncernů General Motors a Ford spolu jednali o možné spolupráci a také o fůzi. Obě strany se však k těmto jednáním odmítají vyjádřit.

Pro oba koncerny by byla případná spolupráce určitě přínosná, protože se oba topí v obrovských dluzích. Ford hodlá uzavírat továrny, snižovat výrobu a propouštět několik desítek tisíc zaměstnanců a General Motors je na tom podobně.

Pokud by vše došlo tak daleko, že by se oba koncerny spojily, vznikla by tak největší automobilová aliance. Daleko pravděpodobněji se však jeví blízká spolupráce na vývoji pohonných jednotek budoucnosti, na sdílení technologií, platforem a dalších části vozů.

Obě strany by tím získaly přístup k technologiím, které nyní nemají a navíc by výrazně snížily náklady na výzkum. Z výroby by pak obě strany stáhly to, co má konkurent na vyšší úrovní a opět by se snížily náklady.

Po nedávno ohlášených oficiálních rozhovorech o možné fůzi mezi General Motors, Renaultem a Nissanem to vypadá na další událost v motoristickém světě. Je ovšem třeba podotknout, že General Motors hledá partnery v poslední době kde se jen dá a tak případné rozhovory na teoretické úrovni nejsou ničím překvapivým.

Dle zdrojů blízkých GM a Fordu si vzaly obě strany přestávku, aby zanalyzovaly všechny možnosti. Zda se tedy vůbec něco uskuteční budeme vědět na sklonku letošního roku.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků